بیش از ۳۷ هزار نفر قربانی مرورگر جعلی chrome  شدند

0
290
بیش از 37 هزار نفر قربانی مرورگر جعلی chrome  شدند|کالاسودا

بیش از 37 هزار نفر قربانی مرورگر جعلی chrome  شدند|کالاسوداکالاسودا_بالغ بر ۳۷ هزار نفر یک پیغام جعلی منصوب به مرورگر chrome  را باور کردند و تلاش کردند با کمک این برنامه جعلی و نصب آن سیستم خود را ارتقا دهند .

بدون هیچ شکی مرورگر  chrome  یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که این روزها از سوی کاربران استفاده می شود. بر همین اساس است که خبرهای مرتبط با این مرورگر از اهمیت بسزایی برخوردار است .

 به نظر می رسد ۳۷هزار نفر از کاربران این  مرورگر فریب برنامه قلابی و بی هویتی را خورده اند که حاصل شیطنت گروهی از برنامه نویسان است .

اما ماجرای این برنامه چیست ؟

این برنامه Adblock Plus نام دارد و افزونه ای است که برای مرورگر کروم طراحی  شده است . هدف این برنامه مانع شدن از نمایش تبلیغات مزاحم  است .

 اما این برنامه بعد از نصب هیچ کار خاصی انجام نمی دهد. هنوز مشخص نیست برنامه Adblock Plus چگونه موفق شده فرایند تایید چند مرحله ای سختگیرانه گوگل را پشت سر بگذارد. اما همین موضوع یک بی آبرویی بزرگ برای تیم پشتیبانی گوگل محسوب می شود .

چرا که بیش از ۳۷ هزار کاربر با نصب آن بر روی گوشی های خود امنیت خودشان را به خطر انداختند.انتشار این برنامه در فروشگاه گوگل نشانه دیگری از اهمال و بی توجهی این شرکت است و هیچ توجیهی نخواهد داشت .

نگاهی به آمارها عمق این فاجعه را بیشتر نمایان خواهد ساخت، به ویژه اگر بدانیم ؛ فروشگاه آنلاین گوگل ویژه کاربران اندروید ۱۰ میلیون کاربر دارد که ۳۷ هزار نفر از آنها در مدت زمان کم عرضه برنامه مذکور آن را بارگذاری و نصب کردند.

نخستین باری که این فاجعه مشخص شد ، یک شرکت امنیتی به نام SwiftOnSecurity قلابی بودن برنامه یادشده را  کشف کر . سپس گوگل آن را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد.

SwiftOnSecurity  در خصوص این موضوع می نویسد ؛ این برنامه توسط یک برنامه نویس متقلب طراحی شده که با اسامی مختلف دست به اقدامات مشابهی می زند. برنامه مذکور پس از نصب زبانه های مختلفی را در مرورگر  chromeباز می کند و آگهی هایی را نمایش می دهد و احتمالا اطلاعات شخصی کاربران را نیز جمع آوری می کند.

 اکنون باید دید گوگل چگونه خواهد توانست کاربران شاکی را آرام کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها