تبلت ۱۰ اینچی ایسر ایده آل برای دانشجویان و دانش آموزان

0
2052

کالاسودا – گوگل به نخستین سیستم عاملی که برای تبلت های ایسر عرضه کرده است به خود مفتخر است، و در عین حال دسترسی به بازار آموزشی را نیز محدود کرده است.

این سیستم عامل با هدف قرار گرفتن دانش آموزان و برای مدارس طراحی شده است، و می تواند در بازار از آیپد جدید که با قلم هماهنگ است نیز جلو بزند. اگر واقعاً دوست دارید که این تبلت کرومبوک ایسر که به اندازه یک برگه A4 است را داشته باشید، می‌توانید از همین الان آن را سفارش دهید.

گوگل دارای دو سیستم عامل اندروید و کروم است. سیستم عامل کروم بر اساس مرورگر اینترنت کروم توسعه یافته است و مناسب انجام فعالیت ها به صورت آنلاین است.

در سال ۲۰۱۱ گوگل برای اولین بار از سیستم عامل کروم رونمایی کرد و در همین سال شرکت های گوگل و ایسر کروم بوک های خود را معرفی کردند. بعد از چندین سال توسعه این سیستم عامل شاهد استفاده از آن در دنیای تبلت ها هستیم. ایسر کروم بوک تب ۱۰ نیز یکی از تبلت های مجهز به سیستم عامل کروم محسوب می شود که توسط این شرکت تایوانی معرفی شده است.

این تبلت دارای صفحه نمایش ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۴ در ۲۰۴۸ است که صفحه نمایش آن قابلیت رقابت با صفحه رتینای آیپد را دارد. چیپست آن نیز از نوع Rockchip OP1 است که در برخی از کرومبک ها عرضه شده و دارای ۴ گیگابایت رم است. این پردازنده توسط شرکت راک‌ چیپ طراحی شده و از ۶ هسته پردازشی بهره می برد. از این چیپست در کروم بوک پلاس سامسونگ استفاده شده است بنابراین انتظار می رود که عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. یکی از نوآوری های این تبلت این است که قلمی همانند قلم S در این تبلت قرار داده شده است.

سوالی که شاید در اینجا مطرح شود این باشد که چرا گوگل و ایسر در دسترس بودن این تبلت را محدود کرده اند. این ممکن است به این دلیل باشد که حقوق مصرف کنندگان اصلی پایمال نشود و دانش آموزانی که قصد استفاده از آن را دارند، بتوانند آن را تهیه کنند. با توجه به بررسی های اولیه می توان این را یک حرکت هوشمند از جانب شرکت ایسر دانست.

با این حال اکنون خرده فروشان بسیاری چون آمازون این تبلت را موجود کرده اند و می توانید ان را با قیمت ۳۳۰ دلار سفارش دهید. البته سایتهای دیگر قیمت بالاتری برای این محصول نیز در نظر گرفتند. برای مثال یکی از این سایتها قیمت این تبلت را ۳۵۰ دلار و CDW توزیع کننده رسمی محصولات نیز آن را ۳۴۰ دلار در نظر گرفته بود.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید