سامسونگ تولید گسترده تراشه های 5G خود را آغاز خواهد کرد

0
230
سامسونگ تولید گسترده تراشه های 5G خود را آغاز خواهد کرد

اگر به تکنولوژی گوشی های هوشمند گذشته نگاه کنیم، می بینیم که بسیاری از آنها از تکنولوژی پردازنده های کوالکام استفاده می کنند. با این حال اکنون تکنولوژی 5G استاندارد جدیدی از ارتباطات همراه محسوب می شود و به نظر می رسد که سامسونگ می خواهد راه خود را در این بازار باز کند.

این شرکت اخیرا اعلام کرده است که تولید انبوه تراشه های با تکنولوژی نسل پنجم اینترنت خود یعنی مدل های Exynos Modem 5100 و the Exynos RF 5500,  به همراه  Exynos SM 5800را آغاز خواهد کرد.

راهکاری مقرون به صرفه

به گفته اینیوپ کانگ، رئیس بخش کسب و کار سیستم های LSI در شرکت سامسونگ در این مورد می گوید: «راهکارهای چند حالته ما توسط تراشه های Exynos Modem 5100 و the Exynos RF 5500,  به همراه  Exynos SM 5800 می تواند عملکرد مقرون به صرفه انرژی در تکنولوژی 5G و قابلیت انعطاف پذیری شبکه را فراهم کند تا در هر جایی بتوانند خود را متصل به شبکه نگهدارند.

میزان سرعتی که این تراشه ها فراهم می کردند چقدر بود؟

این تکنولوژی در نسخه Galaxy S10 5G در کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفت و در آن با استفاده از قدرت تجمیعی این سه تراشه، سرعت بالا تا 4 گیگابایت را شاهد بودیم. البته این به این معنا نیست که کاربران واقعا بتوانند از این میزان سرعت استفاده کنند اما این نشان دهنده قابلیت بالقوه سامسونگ در پیشبرد تکنولوژی 5G است.

اپل تولید تراشه های  5G اش را به سامسونگ می سپارد؟!

تولید انبوه این تراشه ها نیز نشان دهنده این است که سامسونگ امیدوار است این تراشه های فناوری 5G را به سایر گوشی های هوشمند نیز اضافه کنند. اخیرا گزارش شده است که آیفون های 5G  اپل نیز احتمالا تا سال 2021 به تاخیر می افتد، زیرا آنها نیازمند دریافت اجزای ضروری هستند و این احتمال وجود دارند که تولید پردازنده ها را به شرکت سامسونگ برون سپاری کند. به نظر شما چنین چیزی محقق می شود و اپل از رقیب خود برای تولید تراشه های 5G اش استفاده می کند؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها