ترامپ به سراغ NSA

0
305

ترامپ به سراغ NSA|کالاسودا

کالاسودا_دونالد ترامپ در حال تلاش برای تصویب قانونی است که اختیارات سایبری خود در NSAرا افزایش داده و توان تصمیم گیری و اجرای درون سازمانی این نهاد  را کاهش دهد.

دولت ترامپ در راستای افزایش نفوذ خود بر آژانس امنیت ملی ،طی هفته اخیر تصمیماتی پیاپی برای قدرت قرماندهی ریاست جمهوری در این سازمان گرقته است.

قرار است این تصمیم که از سوی ستاد فرماندهی سایبری گرفته شده همزمان با  ۹ فرمان دیگر، پیش رفته و اجرایی شود.احتمال می رود،  این نوع تصمیم گیری منجر به جدایی آژانس امنیت ملی (NSA) از نهاد ریاست جمهوری و بروز تفرقه بین نهادهای اجرایی و قضایی شود.

در همین راستا روز گذشته دونالد ترامپ با ارسال بیانیه ای خواستار افزایش توان خود در ایالات متحده شده است . وی در بخشی از این بیانیه می گوید :”ما باید برای افزایش نفوذ خود در سازمان های دولتی تلاش کنیم. اما جزئیات این نفوذ به مرور زمان اعلام خواهد شد. “

وی افزود ؛ “این فرمان جدید مبارزه یگان متحد، عملیات فضای سایبری ما را تقویت خواهد کرد و فرصت های بیشتری برای بهبود دفاع ملی ما خواهد داشت.” “افزایش فرماندهی سایبری ایالات متحده نشان دهنده عزم جدی ما نسبت به تهدیدات اینترنتی فضای مجازی است و کمک خواهد کرد تا متحدان و شرکایمان را متقاعد کنیم و دشمنانمان را متوقف کنیم.”

ترامپ گفت که این حرکت “ساده تر کردن فرمان و کنترل عملیات فضای سایبر حساس به زمان” است و “اطمینان می دهد که عملیات انتقادی فضای مجازی به اندازه کافی تامین می شود”.

پیش فرمان این طرح، مدت ها پیش توسط توسط دولت اوباما تهیه شد . اما این طرح هیچگاه به مرحله اجرای قطعی نرسید . اکنون به نظر می رسد دونالد ترامپ در تلاش است تا این طرح را هرچه سریع تر عملی کند.

فرماندهی سایبری به عنوان یک واحد فرماندهی فرماندهی استراتژیک ایالات متحدهعمل می کند. هدف اصلی این انجام جنگ سایبری و دفاع از شبکه های دولتی است. نیروی دریایی مایکل راجرز در حال حاضر تحت فرماندهی سایبری و NSA  مدیریت می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها