ترفندهای کاربردی از اپلیکیشن محبوب گوگل مپس

0
301

google mapsکالاسودا- گوگل مپس (Google Maps)  نرم افزار مشهور شرکت گوگل است .گوگل مپس نقشه دقیق و کامل از کره زمین را در اختیار کاربران قرار می دهد . این نرم افزار علاوه بر نسخه دسکتاپ برای گوشی های هوشمند نیز وجود دارد. گوگل مپس به نوعی کامل ترین نرم افزار مسیریابی است و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد .برخی از این قابلیت ها عبارت است از:
1-دانلود قسمتی از نقشه برای استفاده آفلاین
گوگل مپس ابتدا کاملا آنلاین بود اما به مرور این قابلیت را در اختیار کاربران شرکت گوگل قرار داد تا نقشه منطقه مورد نیاز خود را دانلود کنند و به صورت آفلاین از آن استفاده کنند.برای دانلود نقشه در قسمت تنظیمات گزینه Offline Areas را انتخب کرده و منطقه مورد نیاز خود را دانلود کرده تا بدون نیاز به اینترنت از نقشه آن منطقه استفاده کنید.
2-قابلیت پیمودن مسیر با چند توقف
این ویژگی به تازگی برای گوشی های هوشمند محیا شده است.برای استفاده از این ویژگی مراحل زیر را باید انجام داد. بعد از انتخاب مسیر آیکون سه نقطه در بالا سمت رات را انتخاب کرده و گزینه Add Stop را انتخب کرده و محلی که می خواهید توقف داشته باشید را انتخاب کنید.
3-ارسال موقعیت از کامپیوتر خود به گوشی هوشمند
برای اجرای این کار روی هر دو دستگاه خود باید اکانت گوگل یکسان داشته باشید و سپس از گوگل مپس دسکتاپ موقعیت خود را انتخاب کرده و با گزینه Send To Device برای دستگاه هوشمند خود ارسال کنید این پیغام به صورت یک آلارم نوتیفیکیشن روی دستگاه هوشمند شما ظاهر می شود. این روش زمانی کاربرد دارد که شما هیچ اطلاعی از موقعیت مورد نیاز خود ندارید و همواره کار با صفحه نمایش بزرگتر و استفاده از موس بسیار راحت تر از کار با صفحه نمایش لمسی گوشی هوشمند خود است….

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها