شکست انسان از هوش مصنوعی به وقوع پیوست

0
326

 شکست انسان از هوش مصنوعی به وقوع پیوست|کالاسودا

کالاسودا_نبرد بین هوش مصنوعی و انسان که توسط موسسه پژوهشی Open AIانجام شد، منجر به شکست انسان در برابر رایانه شد.

شاید اگر اهل فناوری و تکنولوژی هستید و البته به فیلم های علمی/تخیلی نیز علاقه مندید،قطعا بارها با کاراکترهایی رو به رو شدید که برای حفظ هویت انسانی با رایانه ها می جنگند.

این نوع فیلم ها اغلب با پیروزی کاراکتر انسانی به پایان می رسد، اما به نظر می رسد این ماجرا در دنیای واقعی حال و هوایی دیگر دارد.

اما داستان از چه قرار است؟ اخیرا یک برنامه هوش مصنوعی موفق به شکست رقیب انسانی خود درجریان رقابت‌های قهرمانی بازی‌های ویدئویی شد.

اگرچه برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی کم تعداد نیستند، اما این برنامه هوش مصنوعی فعالان و مشهورترین چهره های دنیای بازی های ویدئویی را شگفت زده کرده است. اما علت این حجم شگفت زدگی چیست ؟ تا به حال تصور بر این بود که قدرت درک و پردازش برنامه های هوش مصنوعی کمتر از بازیکنان انسانی است.

این برنامه یا بات هوش مصنوعی توسط شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی Open AI تولید شده که مورد حمایت سرمایه گذارانی مانند الون ماسک مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس قرار دارد. Open AI ماموریت و هدف خود را ترویج استفاده از هوش مصنوعی مسئول اعلام کرده است.

اما در این میان یک نکته جالب نیز وجود دارد. مدتی پیش الون ماسک گفته بود باید تضمین شود که رشد هوش مصنوعی به شیوه ای بدون کنترل رخ نمی‌دهد و این ابزار باعث مرگ انسان ها نمی‌شود. مدیرعامل تسلا روز یکشنبه هم با ارسال پیامی در توییتر مدعی شده بود که خطر هوش مصنوعی از کره شمالی بیشتر است.

اکنون همین فرد به عنوان حامی پروژه ای فعالیت می کند که به ترویج قدرت هوش مصنوعی کمک می کند.نوعی پروژه بازی که هوش مصنوعی در آن در برابر انسان به پیروزی رسیده است. این پروژه  Dota 2 نام دارد و به شکل آنلاین چندنفره جنگی است. شخصیت‌های این بازی برای فتح نقاط مختلف و نصب پرچم خود در آنها تلاش می کنند. این بازی زمانی به پایان می رسد که یک گروه ساختاری موسوم به باستان را که مقر گروه مقابل محسوب می شود، فتح کنند.

نظر شما چیست ؟ ایا دوران برتری ما انسان ها به روبات ها به پایان رسیده است؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها