تست دوربین گوشی پیکسل 3 و بررسی ویژگی های آن

0
816
تست دوربین گوگل پیکسل 3

اگر دوست دارید که به طور حرفه ای با گوشی خود عکاسی کنید، شاید گوشی پیکسل 3 یکی از گزینه های جذاب شما برای انتخاب یک گوشی با دوربینی ایده آل باشد. این گوشی قادر است عکس هایی با کیفیت با محدوده دینامیکی بالا و خیره کننده بیاندازد.

مشخصات دوربین گوشی پیکسل 3 چیست؟

این گوشی با دارا بودن دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی با زاویه عریض و وضوح بالا حتی چشم کارگردان های بزرگی چون ترنس مالیک را گرفته است. دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع دوگانه 8 مگاپیکسلی در دو نوع لنز عریض با 1.4 میکرومتر و لنز فوق عریض با 19 میلی متر است که در پیکسل 3 ایکس ال فلش LED نیز به این مجموعه اضافه شده است. به لطف لنز عریضی که در جلوی گوشی قرار گرفته کاربران می تواند بین 3 سطح مختلف زوم کنند. قابلیت های بهبود چهره هم در سه حالت طبیعی، Soft و غیر فعال قابلیت انتخاب دارند.

تست دوربین پیکسل 3

ویژگی های بهینه نرم افزار دوربین

 یکی از مواردی که این دوربین را ایده آل می سازد، نرم افزار دوربین گوگل روی این گوشی است. این دوربین با دارا بودن دانش محاسباتی، ویژگی های Auto HDR و هسته بصری پیکسل می تواند عکس های بی نقصی خلق کند. این نرم افزار اخیرا بازطراحی شده و کاربران می توانند بین حالت های مختلف عکاسی جابجا شوند. از جمله مواردی که در بخش more این نرم افزار قرار گرفته اند می توان به اسلوموشن و لنز و … اشاره کرد.

عکاسی در فضاهای بسته و داخلی

اگر به عکس های داخلی این گوشی نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که رنگ ها روشن و شارپ هستند و جزئیات دقیق از اجزایی که در آن فضا وجود دارد به خوبی مشاهده می شود. اما ممکن است تصاویر را اندکی سردتر از تصاویری که دیگر گوشی ها مانند آیفون ایکس انداخته اند، ببینید. اما نحوه فوکوس و جزئیات این تصاویر بسیار جالب توجه است.

تست دوربین پیکسل 3

عکاسی در نور کم و شب

هم گوشی پیکسل 3 و هم پیکسل 3 ایکس ال، هر دو دارای یک ویژگی به نام Night sight یا حالت شب هستند که برای عکاسی در حالت نور کم استفاده می شود.  در زیر عکسی از دوربین این گوشی در حالت نورکم را می بینید که دوربین پیکسل 3 توانسته از نوردهی چندگانه استفاده کند تا میزان نویز تصاویر را کاهش دهد.  این مسئله اجازه می‌ دهند تا در محیط‌ های تاریک نیز تصاویر روشن با رنگ ‌بندی یکدست ثبت کنید. در عکاسی در شب نیز این گوشی توانسته نورهای مختلف را کنترل کند و می توان گفت یکی از دلنشین ترین خروجی هایی که با هر دوربینی (بدون ویرایش) از چنین صحنه ای می توانید ثبت کنید، به دلیل HDR فوق العاده پیکسل 3 است.

تست دوربین گوشی پیکسل 3

تست دوربین گوشی پیکسل 3 در حالت پرتره

این گوشی با تنها یک لنز منفرد می تواند تصاویر جذابی را خلق کند. همچنین افکت بوکه به خوبی در این گوشی اعمال شده و میزان محو شدگی پس زمینه و پیش زمینه قابل انتخاب است و می توان نقطه فوکوس را به صورت دستی تنظیم کرد. فوکوس خودکار هم می تواند به صورت اتوماتیک روی سوژه قفل کرده و از آن عکاسی کند. این به خصوص در حین عکاسی در حال حرکت به کار می آید و دوربین با شناسایی سوژه می تواند به طور دقیق و بدون لرزش دست از آن عکاسی کند.

تست دوربین پیکسل 3

زوم با وضوح بالا

یکی دیگر از ویژگی های جذاب دوربین این گوشی زوم با کیفیت به نام Super Res Zoom است که می تواند با استفاده از الگوریتم های ویژه تصاویر را پردازش کرده و تصویری با وضوح بالا از جسم زوم شده ارائه کند. تصویری به دست آمده کاملا شفاف بوده و دانه دانه نمی شود. با کمک این ویژگی می تواند از فواصل دور و با کمک زوم قدرتمند تصویری جذاب خلق کنید. البته برای این کار نیاز است که دست شما بی حرکت باشد و یا از پایه استفاده کنید تا میزان حرکت و تاری ناشی از آن را کاهش دهید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها