تسلا صدها کارگر خود را اخراج کرد

0
431
تسلا صدها کارگر خود را اخراج کرد|کالاسودا

تسلا صدها کارگر خود را اخراج کرد|کالاسوداکالاسودا_  تسلا صدها نفر از کارمندان خود را در هر دو مرکز Palo Alto، کالیفرنیا و کارخانه تولید خودرو خود در Fremont اخراج کرده است.

بسیاری از کارمندان اخراجی جزو گروه های حرفه ای این شرکت بودند و نرخ اخراج بین 400 تا 700 نفر است. نکته دردناک در این خصوص عدم اطلاع  کارگران از این اقدا و به عبارتی اخراج ناگهانی افراد است .

تسلا، در یک بیانیه، به این موضوع  اشاره کرد و گفت که این کارکنان را بنا بر بدجنسی اخراج نکرده است، بلکه این کار را انجام داده تا به کارکنان اجازه دهد بر اساس عملکرد خود در مکانی مناسب تر کار کنند و البته از حجم شلوغی های تسلا نیز بکاهند .

در بخشی دیگر از این بیانیه نیز نوشته شده که هر شرکتی ممکن است با چنین چالشی رو به رو باشد  و گاهی یک بازبینی منجر به اخراج از بیش از 33،000 کارمند، خواهد شد .

سخنگوی شرکت  در بخشی دیگر از سخنانش گفت؛ تسلا همچنان به رشد و استخدام کارمندان جدید در سراسر جهان ادامه می دهد.”  و برنامه ریزی هایی برای پر کردن حفره های مهم شغلی خود  خواهد داشت.

تسلا ادعا می کند که به بسیاری از کارکنان اخراجی بخش فنی اجازه می دهند در بخش های  فروش و یا بازاریابی فعال باشند . اما این موضوع عملا به لحاظ عقلانی غیرقابل باور است .

از سوی دیگر و در چنین شرایطی ، تسلا در حال تولید مدل 3 خود است. مدیر عامل شرکت Elon Musk تصمیم دارد، اعلامیه تانک جدید کامیون/ نیمه کامیون تسلا را تا ماه نوامبر به تاخیر بیاندازد

علت این امر تمرکز بر مدل 3، که در بازار خودرویی ارزان قیمت و تسلا قرار دارد،عنوان شده است . بیش از نیمی از یک میلیون نفر در لیست انتظار مدل 3 هستند که فروشش  از قیمت پایه  35،000 دلار آغاز می شود.

تسلا در گزارشی که در هفته گذشته منتشر شد، اعلام کرد که تعداد 220 مدل 3S از 260 تولید کرده است . از سوی دیگر شرکت تسلا، بارها به “تنگناهای تولید” اشاره کرده است . تنگناهایی که شاید به نوعی تولید تولید بیشتر مدل های 3s را تحت تاثیر قرار می دهند و شاید همین موضوع نیز بر کاهش تعداد کارگران کارخانه بی تاثیر نبوده .

اکنون باید دید تسلا در برابر این اخراج ها با چه پیامدهایی رو به رو خواهد بود .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها