تسلا مدل Y ؛ خودروی جدید تسلا چه زمانی به عرضه نزدیک می شود؟

0
919
تسلا مدل Y ؛ خودروی جدید تسلا چه زمانی به عرضه نزدیک می شود؟

تسلا اخیرا صحبت های زیادی از خودروی جدید خود یعنی مدل Y کرده است و انتظار می رود که تا سال 2020 رونمایی و عرضه شود.

این خودرو که از سال 2015 تسلا روی آن کار می کرده است، اما هنوز تصویر کاملی از آن ارائه نشده است و تسلا رونمایی آن را به سال آینده موکول کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که حجم انبوه تولید این وسیله نقلیه را آغاز خواهدکرد.

مدل Y چه زمانی عرضه می شود؟

تسلا در نامه ای به سهامداران اظهار داشت که تولید انبوه سدان الکتریکی مدل Y را تا انتهای سال آینده آغاز خواهد کرد تا برای عرضه انبوه در سال 2020 اماده بشد. این موضوع خوبی است و انتظار می رود که تسلا جزئیات بیشتری را از این خودرو در اختیار رسانه ها قرار دهد، چرا که تاکنون تصاویر اولیه از این خودرو منتشر نشده است و نیاز است که نگاه اجمالی به تصویر مفهومی این خودرو تا پیش از تولید انبوه این خودرو داشته باشیم.

انتظار حجم فروش بالاتر از مدل 3انتظار حجم فروش بالاتر از مدل 3

این شرکت ساخت تجهیزات مورد نیاز مدل Y را در سال جاری آغاز خواهد کرد. ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت بیان کردکه احتمالا این خودرو در کارخانه بزرگ این شرکت Gigafactory در نوادا ساخته شود. او پیش بینی کرده است که حجم فروش این خودرو بالاتر از خودروی مدل 3 باشد.

هزینه تولید کمتر از تسلا مدل 3

تسلا انتظار دارد که هزینه تولید این وسیله نقلیه کمتر از مدل 3 باشد. این دو خودرو دارای یک پلتفرم مشابه هستند و 75 درصد از اجزای آن با خودروی مدل 3 مشترک است. این موضوع شرکت را قادر می سازد تا تولید مدل Y و عرضه آن را سریع تر آغاز کرده و به دست مشتریان برساند. ایلان ماسک در این مورد می گوید: تولید مدل Y خطر اجرایی شرکت ما  را کاهش دهد و هزینه انتقال قطعات از نوادا به کالیفرنیا، جایی که مدل 3 مونتاژ شده است را نیز حذف می کند. بنابراین احتمالا میزان سود تسلا از این قضیه بیشتر از مدل 3 باشد.

هزینه های تولید کمتر احتمالا منجر به قیمت نهایی کمتر برای مشتری و فروش بیشتر این خودرو شود. باید دید این خودرو که ایلان ماسک از 4 سال پیش ساخت را وعده داده در نهایت چه زمانی پیش چشم مخاطبان رونمایی خواهد شد و آیا این همه زمان برای عرضه انتظارش را خواهد داشت یا خیر.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها