امتیاز تعمیر مک بوک ایر 2018 چند است؟

0
432
امتیاز تعمیر مک بوک ایر 2018 چند است؟

امتیاز تعمیر مک بوک ایر 2018 چند است؟کالاسودا – با توجه به اینکه لپ تاپ ها مداوم از جایی به جای دیگر حمل می شوند، باید دائما مراقب آنها بود تا نیاز به تعمیر پیدا نکنند.

چرا که بارها پیش آمده که کاربران با ضربه های ناگهانی به لپ تاپ تا ریختن مایعاتی مانند قهوه و  به لپ تاپ خود آسیب رسانده اند. این می تواند در طولانی مدت بر روی عملکرد لپ تاپ اثر بگذارد. لازم به ذکر است که لپ تاپ ها دارای سیستم خنک کاری با کارایی کمتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی هستند، به این معنی که گرما و داغ شدن بیش از حد فن آنها نیز به می تواند منجر به آسیب قطعات شود.

تعمیر مک بوک ایر 2018 پیچیده است؟

البته لپ تاپ ها تعمیرپذیر هستند، اما سوال اینجاست که این تعمیرات تا چه میزان پیچیده هستند و اگر لپ تاپی تعمیر شود آیا هزینه آن گران تمام خواهد شد یا خیر. خوشبختانه برای کسانی که به دنبال خرید مک بوک ایر 2018 هستند، سایت iFixit طی یک بررسی و کالبدشکافی از این لپ تاپ به این نتیجه رسیده است که تعمیر مک بوک ایر 2018 ساده تر از مک بوک های پیشین مانند مک بوک پرو و مک بوک 12 اینچی است.

بر طبق این کالبدشکافی، مهندسین ifixit متوجه شدند که دسترسی به بسیاری از اجزای موجود در لپ تاپ به صورت مدولار و ساده در دسترس است و تعمیرکاری که بخواهد آن را تعمیر کند می تواند به سادگی این کار را انجام دهد. تنها برای باز کردن باید از ابزار مخصوص باز کردن پیچ 5 سو استفاده کند.امتیاز تعمیر مک بوک ایر 2018 چند است؟

جایگاه باتری در مک بوک ایر 2018

همینطور باتری نیز در جایگاه دم دستی نیست و برای باز کردن باتری که با پیچ و چسب کشی در پشت مادربورد محکم شده است، ابتدا باید مادربورد و اسپیکرها را خارج کرد. باتری ها دیگر به محفظه بالای لپ تاپ متصل نمی شوند، این به این معنی است که تغییر باتری دیگر نیازی به تغییر محفظه بالایی آن ندارد و این می تواند هزینه ها را پایین بیاورد.

با این حال مک بوک ایر 2018 نمره خوبی در مجموع امتیازات مربوط به طراحی دریافت نکرده است، چرا که اول اپل تعمیر آن را مجددا به مراکز تخصصی خود سپرده است که این یک امتیاز منفی در نظر گرفته می شود و همچنین در کالبدشکافی نیز امتیاز 3 از 10 را گرفته است.

همچنین سایت iFixit برخی از امتیازات را از حافظه و رم دستگاه کسر کرده است که غیر قابل جدا شدن و تعمیر است و این می تواند نمره منفی برای این لپ تاپ گران تلقی شود.

با ما در  صفحه اینستاگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها