وفاداری اپل، گوگل و مایکروسافت به معاهده محیط‌زیستی پاریس

0
242

غول‌های فناوری چون اپل، گوگل و مایکروسافت نامه بازگشت به معاهده محیط‌زیستی پاریس را امضا کردند. آمازون، فیسبوک و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری هنوز به آنها ملحق نشده‌اند.

غول‌های فناوری آمریکا علیه ترامپ

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، دولت ترامپ ممکن است آمریکا را از توافقنامه اقلیمی پاریس خارج کند، اما بخش بزرگی از صنعت فناوری این کشور می خواهند با قبول برخی استثنائات در این تعهدنامه باقی بماند. مدیر عامل بسیاری شرکتها از جمله غول های فناوری اپل، ادوبی، گوگل، Hp، مایکروسافت و تسلا تعهدنامه اقلیمی پاریس را امضا کردند و از ایالات متحده خواستند که به عنوان بخشی از تلاش ها برای بررسی تغییرات آب و هوایی در این معاهده باقی بمانند.

آنها استدلال کردند که این پیمان بین المللی با کمک به اینکه فناوری‌ها آینده سازگارتری با محیط زیست داشته باشند،  رقابت پذیری آمریکا را تقویت می‌کند. این شرکت‌ها همچنین اهداف روشنی را برای نوآوری و کمک به این توافقنامه برنامه ریزی کرده‌اند.

کدام شرکت‌ها تعهدنامه را امضا نکردند؟

با این وجود فعلا نه آمازون و نه فیسبوک این پیمان را امضا نکرده اند. فیسبوک تعهدات محیط زیستی نسبتا پایدار دارد که به آن پایبند است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2020 عملیات جهانی خود را با انرژی‌های تجدیدپذیر انجام دهد.

آمازون هم می‌خواهد نیمی از محموله‌های خود تا سال 2030 را با این انرژی‌ها تغذیه کند. اما این شرکت برنامه روشنی برای کمک به محیط زیست ندارد و هم کارمندان و هم منتقدین نقدهای زیادی به دلیل نداشتن یک استراتژی قوی برای تغییر به آمازون وارد کردند. به همین دلیل عدم حضور جف بزوس در تعهدنامه اقلیمی پاریس احتمالا کمی به مسائل نمی‌کند.

هدف تعهدنامه اقلیمی پاریس

هدف تعهدنامه اقلیمی‌ پاریس، جلوگیری از رخ دادن بدترین حالت‌های گرمایش جهانی است و 196 کشور در سال 2015 در فرانسه گرد هم آمدند تا تعهدنامه ای جهانی امضا کنند. تاکنون فقط امریکا از این معاهده خارج شده است.

هدف تعهدنامه اقلیمی پاریس

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها