بررسی فنی گوگل پیکسل 4

0
1273

گوگل پیکسل 4 در واقع همان گوشی پیکسل 4 XL است که فقط صفحه‌نمایش و باتری در آن تنزل یافته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، گوشی پیکسل 4 مدل XL دارای یک صفحه‌نمایش 6.3 اینچی QHD + است درحالی‌که پیکسل 4 از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی FullHD + استفاده می‌کند و هر دو آن‌ها از نوع OLED هستند. علاوه بر صفحه نمایش، باتری XL قوی‌تر است و قدرتی معادل با 3300 میلی‌آمپر دارد؛ درحالی‌که پیسکل 4 تنها از یک باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

بقیه مشخصات گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال مشابه هستند که در این قسمت به‌صورت اختصار به آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات گوگل پیکسل 4

  • بدنه: ابعاد 147.1 در 68.8 در 8.2 میلی‌متری، وزن 162 گرم، قاب آلومینیومی با شیشه گوریلا گلس 5 در پشت بدنه.
  • صفحه‌نمایش: صفحه‌نمایش 5.7 اینچی P-OLED، نرخ تازه سازی 90 هرتز، رزولوشن 1080 در 2280 پیکسل با تراکم پیکسلی 444، نسبت 19: 9، گوریلا گلس 5.
  • پردازنده: پردازنده اسنپ دراگون Qualcomm Snapdragon 855، پردازنده 8 هسته (یک هسته Kryo 485 با سرعت 2.84 گیگاهرتز، 3 هسته Kryo 485 با 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته Kryo 485 با سرعت 1.78 گیگاهرتز). پردازنده گرافیکی Adreno 640.
  • حافظه: رم 6 گیگابایتی؛ فضای ذخیره‌سازی 64/128 گیگابایت، غیرقابل ارتقا.
  • سیستم‌عامل: اندروید 10.
  • دوربین‌ها: دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.7، اندازه پیکسل 1.4 um، فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، لرزش گیر اپتیکال. لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.4، اندازه پیکسل 1/4um. فلاش LED و HDR خودکار، فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، لرزش گیر اپتیکال، زوم 2 برابری اپتیکال، پانوراما،؛ ضبط ویدیو 720p با سرعت 240 fps، ویدئو 1080p با سرعت 120 fps و ویدئو 2160p با سرعت 30 fps.
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.0، 22μm، 22 mm، سنسور ToF 3D.
  • باتری: 2800 میلی‌آمپر ساعت، USB شارژ 18 وات، شارژ وایرلس 11 واتی.
  • اتصالات: Nano SIM + eSIM؛ Wi-Fi a / b / g / n / ac؛ بلوتوث نسخه 5.0 + LE؛ NFC؛ ارتباط مستقیم به کمک وای – فای؛ GPS، Galilleo، GLONASS.
  • متفرقه: قفل چهره، رادار حسگر حرکتی Motion Sense؛ بلندگوهای استریو

طراحی گوگل پیکسل 4

به طور کلی ظاهر گوشی‌های پیکسل آن‌قدرها جذاب نیست. اما این سری از گوشی‌های پیکسل زیبا هستند و خبری از بریدگی صفحه‌نمایش در آن‌ها نیست.

قسمت بالایی گوشی به غیر از دوربین سلفی، سنسورهای دیگری را نیز در خود جای داده است که باعث شده حاشیه ضخیم‌تری داشته باشد. در واقع در قسمت بالای صفحه‌نمایش از سمت چپ به راست دوربین سه‌بعدی ToF، دوربین سلفی معمولی، سنسور نور و محیط، بلندگوها و سنسور رادار Motion Sense قرار گرفته شده است.

این گوشی در سه رنگ سیاه، سفید و نارنجی عرضه شده و یک قاب فلزی آلومینیومی مشکی دارد و بدنه آن با روکشی از جنس پلاستیک سخت پوشانده شده است.

در طراحی بدنه این گوشی، دکمه پاور رنگ متضادی از بدنه دارد که آن را جذاب‌تر کرده است. نمونه مشکی این گوشی پشت براقی دارد که مستعد اثر انگشت است؛ اما رنگ‌های دیگر بدنه‌ی ماتی دارند. صفحه شیشه‌ای قسمت پشتی پیکسل 4 در مدل‌های مات و براق از جنس گوریلا گلس 5 بوده و دارای گواهی IP68 برای حفاظت از گردوغبار و آب است.

علاوه بر موارد ذکر شده چیدمان مربعی دوربین‌ها در پشت بدنه یکی دیگر از موارد قابل توجه در طراحی پیکسل 4 است که در آن دو ماژول دوربین در کنار هم قرار دارند؛ یک فلاش LED دوتایی در زیر آن‌ها و یک سنسور در بالای آن‌ها قرار داده شده است.

صفحه‌نمایش 5.7 اینچی فول اچ دی P-OLED گوگل پیکسل 4

Google Pixel 4 به نمایشگر 5.7 اینچی مجهز شده که دارای رزولوشن 1080 در 2280 در نسبت ابعاد 19: 9 است. تراکم پیکسلی آن به 444ppi می‌رسد. هر دو گوشی پیکسل 4 از پنل های P-OLED استفاده می‌کنند که حرف ‘P’ در آن‌ها به معنایی این است که بستر زیر نمایشگر از جنس پلاستیک است نه شیشه.

به دلیل فقدان تقویت روشنایی خودکار در این گوشی، صفحه نمایش نسبت به نمایشگرهای دیگر روشنایی کمتری دارد. البته شما به راحتی می‌توانید در زیر نور خورشید از آن استفاده کنید.

عمر باتری Google Pixel 4

یکی از نگرانی‌های کاربران در مورد گوشی پیسکل 4 به باتری آن برمی‌گردد. این گوشی با 2800 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود. شما در حین مرور وب می‌توانید تا ده ساعت از گوشی‌تان استفاده کنید و این عدد در حین تماشا ویدئو به 11 ساعت می‌رسد.

نرم‌افزار و عملکرد گوگل پیکسل 4

این گوشی با اندروید 10 ارائه شده است. در نرم‌افزار آن تغییراتی مانند سیستم جدید باز کردن قفل با چهره، ناوبری با حرکات و ظاهر جدیدی برای دستیار Google مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این پردازش داده‌های صوتی در این گوشی بسیار سریع‌تر شده است.

گوگل در این گوشی از فناوری تشخیص چهره استفاده کرده و اسکنر اثر انگشت را به طور کلی حذف کرده است.، بلایی که اپل بر سر Touch ID آورد و Face ID را جایگزین آن کرد.

مطالب مرتبط: قفل تشخیص چهره گوگل پیکسل ۴ سریع‌تر است یا Face ID اپل ؟

این نسل از پیکسل‌ها دارای رادار حرکتی هستند که این حسگر در حاشیه بالا صفحه‌نمایش قرار داده شده و قابلیت (Motion Sense) مبتنی بر ژست‌های حرکتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این قابلیت از طریق فناوری پروژه‌ی سولی (Project Soli) به  این گوشی قدم گذاشته است.

مطالب مرتبط : Motion Sense در پیکسل ۴ چگونه کار می‌کند؟ و لیست اپلیکیشن های پشتیبان از ژست های حرکتی پیکسل ۴

بنچ‌مارک مصنوعی Synthetic Benchmarks گوگل پیکسل 4

پیکسل 4 از پردازنده Qualcomm Snapdragon 855 بهره می‌برد که چند مدتی از عرضه آن گذشته است. اکثر گوشی‌های که در زمان عرضه پیکسل 4 وارد بازار شدند؛ پردازنده قوی‌تری داشتند؛ البته این بدان معنا نیست که این پردازنده به اندازه کافی قوی نیست.

پیکسل 4 با رم 6 گیگابایتی عرضه می‌شود و گزینه دیگری وجود ندارد. پرچم‌داران اندرویدی این روزها حداقل 8 گیگابایت دارند. فضای ذخیره‌سازی پایه آن 64 گیگابایتی و حداکثر 128 گیگابایت است.

تست چند هسته‌ای پیکسل 4 در بنچمارک۵ (هرچه بیشتر بهتر)

تست تک هسته‌ای پیکسل 4(هرچه بیشتر بهتر)

دوربین پیکسل 4

لنزهای واید و تله فوتو، بدون لنز اولترا واید

گوگل با وجود سرو صداهای زیادی که در ارائه دوربین داشته، سرانجام پیکسل 4 را با یک دوربین تله فوتو در کنار دوربین اصلی روانه بازار کرده است. دوربین‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال مشابه هستند. دوربین اصلی 12.2MP با دیافراگم f / 1.7 در کنار یک دوربین تله فوتو 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.4 قرار گرفته است و خبری از دوربین اولترا واید نیست.

امروزه گوشی‌های با دو دوربین جای خود را به گوشی‌های 3 تا 4 دوربینه داده‌اند، اما گوگل تصمیم گرفته پیکسل 4 را با دو دوربین و بدون لنز اولترا واید ارائه کند. گوگل معتقد است که متوسط ​​مصرف‌کننده که تمایل به عکس‌های بزرگنمایی شده دارند از عکس‌های فوق‌العاده گسترده بیشتر است.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

گوگل در طراحی دوربین‌های سلفی خود نیز عجیب‌وغریب عمل کرده است و تنها یک ماژول سه‌بعدی مدت‌پرواز ToF که برای ایجاد تصویر عمیق سه‌بعدی در نقشه‌برداری استفاده می‌شود؛ را اضافه کرده است. دوربین واقعی یک لنز 8MP با دیافراگم f / 2.0 است که متأسفانه فوکوس خودکار ندارد.

مزایا گوگل پیکسل 4

  • طراحی زیبا و عملکرد خوب اندروید 10
  • نمایشگر با نرخ تازه سازی 90 هرتز در بین رقبا 60 هرتز.
  • استفاده از دوربین تله فوتو در کنار دوربین اصلی
  • به طور کلی کیفیت عالی عکس، پرتره‌های عالی، عکس‌های سلفی خوب.

معایب گوگل پیکسل 4

  • بدون قابلیت اثر انگشت
  • محدودیت‌های عجیب در رفتار صفحه‌نمایش 90Hz.
  • عمر باتری پایین
  • عملکرد بنچمارک پایین در سخت افزار.
  • بدون دوربین اولترا واید

لینک خرید پیکسل 4: رم 6 گیگابایت و حافظه 64 گیگابایتی در آمازون: قیمت 599 دلار

لینک خرید پیکسل 4: رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایتی در آمازون: قیمت 699 دلار

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها