چطور متوجه شویم باتری گوشی آیفون نیاز به تعویض دارد؟

0
225

تعویض باتری گوشی آیفون مانند گوشی های اندرویدی یکی از مواردی به شمار می رود که پس از چند سال ممکن است برای گوشی هوشمند شما رخ دهد. امروز قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور می توانیم متوجه شویم که زمان تعویض باتری گوشی موبایل رسیده و بهتر است نسبت با تعویض آن اقدام کنیم.

باتری های گوشی های آیفون می توانند 500 بار به طور کامل شارژ شوند، این موضوع می تواند به نوعی تایید کند که ممکن است برای تمام گوشی های هوشمند مشکل باتری رخ دهد و امری اجتناب ناپذیر است، با این وجود توجه داشته باشید که اپل به طور مستقیم شرایطی را ایجاد نمی کند که متوجه شویم چقدر از این میزان باقی مانده است. با این وجود شرایطی در تنظیمات گوشی های هوشمند آیفون وجود دارد که می توانیم از سلامت باتری گوشی هوشمند خود اطمینان پیدا کنیم.

چه زمای باید باتری آیفون خود را تعویض کنیم؟

برای بررسی این موضوع باید وارد بخش تنظیمات شوید و در بخش Battery گزینه Battery Health را انتخاب کنید.

در این قسمت شاهد بخشی به نام maximum capacity هستیم که یک عدد را به نمایش می گذارد و به نوعی میزان افت کیفیت باتری گوشی هوشمند شما نسبت به روز اول را نمایش می دهد. بر اساس ادعای کمپانی اپل کاهش این عدد خبر از افت کیفیت باتری و همچنین نیاز به شارژ باتری بیشتری در مقایسه با اعداد بالاتری دارد.

در پایین این بخش نیز شاهد قسمتی به نام Peak Performance Capacity هستیم. اگر باتری شما عملکرد خوبی داشته باشد پیامی در این بخش در اختیار شما قرار می گیرد. Your battery is currently supporting normal peak performance نشان می دهد که باتری گوشی هوشمند شما از عملکرد عادی برخوردار است.

با این وجود اگر گوشی هوشمند آیفون شما به صورت ناگهانی خاموش شود یا مشکلاتی اینچنینی برای شما ایجاد شود در این بخش پیامی با عنوان This iPhone has experiences an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power منتشر می شود و این موضوع نیز خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل را تایید می کند و علت آن را عدم توانایی کافی باتری موبایل اعلام می کند.

چه زمای باید باتری آیفون خود را تعویض کنیم؟

در صورت بروز مشکل برای گوشی آیفون سیستم عامل iOS به شمار اخطار می دهد

در کنار موارد یاد شده ممکن است پیامی دیگر برای شما ارسال کند که به نوعی تیر خلاص برای باتری گوشی شما به شمار می رود، Your battery’s health is significantly degraded. An Apple Authorized Service Provider can replace the battery to restore full performance and capacity نشان می دهد که باتری گوشی موبایل شما با مشکل رو به رو شده و باید آن را تعویض کنید.

در کنار موارد یاد شده شما می توانید از نرم افزار هایی نیز برای بررسی باتری گوشی هوشمند خود استفاده کنید و میزان قدرت باتری گوشی هوشمند خود را بررسی کنید. با این وجود همانطور که بیان شد باتری های گوشی های هوشمند عمر محدودی دارند و تنها می توان با استفاده از قوانین و اصول استفاده از عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

در صورت بروز مشکل برای گوشی آیفون سیستم عامل iOS به شمار اخطار می دهد

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها