تغییر مرزهای سیاسی توسط گوگل مپ بر اساس نوع کاربر

0
325

براساس این گزارش، Google Maps مرزهای سیاسی را تغییر می‌دهد. مناطق جغرافیایی دارای اختلاف نظر در سراسر جهان بر اساس مکان ببینده، متفاوت نمایش داده می‌شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، گوگل مپ سعی دارد برای بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر کره زمین، نقشه  های خود را سفارسی سازی کند . اما این کار خیلی ساده نیست وقتی این افراد در مورد مرزها اختلاف نظر دارند.

بنا بر گزارشی که روز جمعه توسط واشنگتن پست منتشر شد ، غول جستجو مرزهای سیاسی را با توجه به مکان بیننده، متفاوت نشان می‌دهد.

به عنوان مثال ، کشمیر را در نظر بگیرید ، منطقه‌ای که هند و پاکستان بیش از 70 سال بر سر آن جنگ دارند. کاربرانی که از نقشه‌ها در پاکستان و جاهای دیگر زمین استفاده می‌کنند، مرزهای ترسیم شده را به عنوان یک خط نقطه‌ای مشاهده می‌کنند و این نشانگر اختلاف  بر سر این مرزها است. در این گزارش آمده است مردم در هند ، در صورت استفاد از نقشه گوگل، خط کاملی را مشاهده می‌کنند که کشمیر را به عنوان بخشی از هند نشان می‌دهد.

در مثال دیگر مرز آبی ژاپن و کره جنوبی که سال‌ها است باعث تنش بین دو کشور شده است به عنوان دریای ژاپن  نمایش داده‌ می شود اما اگر در کره جنوبی باشید این دریای را با نام دریای شرقی مشاهده خواهید کرد.

این اختلافات نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد گوگل  Google و سایر غول‌های سیلیکون ولی هنگام مواجهه با حساسیت‌های سیاسی مربوط به دولت‌های جهانی نشان می‌دهد. چالش مناطق مورد مناقشه یک مشکل جدید نیست؛ نقشه سازان نیز با آن سر و کار دارد؛ اما سرعت و اتصال نرم افزار باعث می شود تفاوت بیشتر به نظر برسد.

گوگل در حالی که از طریق این تصمیمات کار می‌کند ، اعلام کرد که با سازمان‌هایی مانند گروه کارشناسان سازمان ملل در زمینه نام‌های جغرافیایی (UNGEGN) همکاری خواهد کرد، و به معاهدات و آتش بسها نز توجه دارد. این شرکت اذعان داشت که وقتی صحبت از مرز می‌شود، از دولت‌های محلی دفاع می‌کند.

ایتان راسل ، مدیر مدیریت محصولات Google Maps، در بیانیه‌ای گفت: “ما در مورد مناطق و مرزهای مورد مناقشه بی‌طرف هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با استفاده از یک خط مرزی خاکستری، اختلاف نظر را در نقشه های خود نشان دهیم.” “در کشورهایی که نسخه های محلی نقشه های گوگل را در اختیار داریم، هنگام نمایش نام و مرزها از قوانین محلی پیروی می کنیم.”

با توجه به مقیاس Google Maps ، که هفته گذشته 15 ساله شد،  این تصمیمات بی اهمیت نیست.

در ماه دسامبر، گوگل اعلام کرد که گوگل مپ بیش از 10 میلیون مایل از تصاویر خیابان را ضبط کرده است. این شرکت همچنین گفت Google Earth، سرویس نقشه برداری هوایی جستجو، در مجموع 36 میلیون مایل مربع تصویر ماهواره‌ای دارد. با این مجموعه، Google نقشه‌هایی از جهان را که 98٪ از مردم در آن زندگی می کنند، را ترسیم کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها