چطور فایرفاکس را به تنظیمات پیش فرض و اولیه برگردانیم؟

0
7055
چطور فایرفاکس را به تنظیمات پیش فرض و اولیه برگردانیم؟

فایرفاکس یکی از مرورگرهای پرطرفدار است که کاربران زیادی آن را به عنوان مرورگر پیش فرض خود انتخاب کرده و هر روز با آن وب گردی می کنند.

مرورگر فایرفاکس می تواند لینک هایی که از آن استفاده کردید را در حافظه خود ذخیره نگهدارد. همچنین لیست سایت ها، دانلودها و نصب افزونه های مختلف همه و همه می توانند در تاریخچه فایرفاکس باقی بمانند و اندکی این مرورگر را کند کنند.برای پرینت با مرورگر Firefox و تنظیمات مهم آن در این بخش کلیک کنید.

مزایای رفرش کردن فایرفاکس

یکی از راه هایی که علاوه بر پاک کردن کوکی ها و هیستوری به صورت مجزا و … به کاربران پیشنهاد می شود، رفرش کردن فایرفاکس است. اگر نمی خواهید که مواردی چون بوک مارک ها و رمزهای عبور ذخیره شده شما پاک شوند بهتر است که این گزینه را انتخاب کنید. با این همه اطلاعات محلی و افزونه هایی که نصب کرده بودید با این روش پاک می شود و تنظیمات فایرفاکس نیز به حالت اولیه بر می گردد. گویی که این مرورگر را به تازگی نصب کرده اید.

با این کارها سرعت این مرورگر بالا رفته و مشکلات و نواقص آن برطرف خواهد شد. بسیاری از برنامه های سوم شخص به ویژه نرم افزارهای رایگان هنگامی که آنها را نصب می کنید می توانند باگ هایی را روی مرورگر باقی بگذارند. ساده ترین راه حل برای رفع این مشکل Reset کردن یا Refresh کردن فایرفاکس است.مراحل برگرداندن تنظیمات پیش فرض فایرفاکس

مراحل برگرداندن تنظیمات پیش فرض فایرفاکس

ابتدا لازم است که از مرورگر خود پشتیبان تهیه کرده و مراحل زیر را انجام دهید. این مراحل در نسخه های ویندوز، مک و لینوکس یکسان هستند.

  • روی آیکون سه خط موازی در بالای صفحه کلیک کنید.
  • روی گزینه Help کلیک کنید. اگر این گزینه را در میان موارد مشاهده نکردید به دنبال یک علامت سوال آبی بگردید.
  • در منوی باز شونده Troubleshooting information را بزنید.
  • وارد صفحه ای جدید می شوید که گزینه های Refresh و Reset در آن قرار دارد.
  • با زدن گزینه Refresh هشداری مبنی بر پاک شدن افزونه ها و برگشت تغییرات به حالت اولیه دریافت خواهید کرد که در صورت اوکی بودن می توانید از آن بگذرید.
  • در این مرحله فایرفاکس بسته شده تا تغییرات اعمال شود و مجددا با صفحه جدید باز خواهد شد.
  • اگر گزینه Reset را بزنید تمام پسوردهای سیو شده، تب های باز شده، حافظه تاریخچه و بوکمارک ها و کوکی های مورد استفاده نیز پاک خواهد شد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها