توپ هکرهای ایالات متحده به زمین روسیه افتاد

0
320
توپ هکرهای ایالات متحده به زمین روسیه افتاد|کالاسودا

توپ هکرهای ایالات متحده به زمین روسیه افتاد|کالاسوداکالاسودا_صبح امروز، آزمایشگاه کسپرسکی مستقر در مسکو اعلام کرد که نرم افزار امنیتی آن ها موفق شده ، کد منبع را برای یک ابزار هک آمریکایی مخفی از یک رایانه شخصی در ایالات متحده ردیابی کند .

این نتیجه پژوهشی درست بعد از این در رسانه ها منتشر می شود که رسانه های مختلف خبر از حضور روسیه در تخلفات انتخاباتی ایالات متحده و … می دهند .

درواقع آژانس امنیت ملی روسیه برای پاتک زدن به حملات پیاپی آمریکایی ها به مواضعشان ، به بررسی موضوع حضور هکرهای آمریکایی در کشورشان پرداختند.

دولت روسیه از نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی برای جمع آوری تکنولوژی امنیت ملی استفاده کرده است.اگرچه آژانس امنیتی کسپرسکی نوعی توضیح قابل قبول را ارائه داده تا ادعای خود را اثبات کند، اما  مقامات ایالات متحده که علیه استفاده از کاسپرسکی در رایانه های حساس سخن می گویند ؛ معتقدند این نوع کدهای مخفی و لو رفتنشان تاثیری بر امنیت فدرال آمریکا نخواهد داشت . و اساسا حائز اهمیت نیستند .

جالب است که این شرکت در بیانیه ای، اعلام کرده است که این کد در یک سال قبل از گزارش های روزنامه های اخیر در سال 2014 به سیستم ها اطلاعاتی افزوده شده است .

این گزارش ها نشان داد که نسخه مصرف کننده محصولات محبوب کسپرسکی نرم افزار مشکوک را از یک کامپیوتر آمریکایی تجزیه و تحلیل کرده است. نوعی  فایل زیپ که به عنوان مخرب نشانه گذاری شده است.

یک تحلیلگر ارشد در حین  بررسی محتویات فایل، متوجه شد که کد منبع این فایل متعلق به یک ابزار هک شده است که  به اطلاعات اولیه کسپرسکی دسترسی دارد . این شرکت گفت که تحلیلگر این موضوع را به رئیس اجرایی گزارش داده و او نیز فورا دستور داد که نسخه کپی این کد از بین برود.

این شرکت گفت: “به دنبال درخواست مدیرعامل، آرشیو از همه سیستم های ما حذف شده است. این شرکت تاکید کرده ؛ هیچ شخص ثالثی این کد را مشاهده نکرده است . گرچه برخی از رسانه های محلی معتقدند نمونه کپی این ویروس جاسوسی در اختیار دولت روسیه قرار گرفته است .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها