تویوتا و لاین فرمان صوتی را به خودروها می آورند

0
532
تویوتا و لاین فرمان صوتی را به خودروها می آورند

تویوتا و لاین فرمان صوتی را به خودروها می آورندکالاسودا – لاین یک اپلیکیشن پیام رسانی است که بسیاری از افراد آن را در کشور ما می شناسند. اما در بقیه کشورهای دنیا شناخته شده نیست. این اپلیکیشن همچنین در کشورهایی مانند تایلند، مالزی و ژاپن نیز محبوبیت خاص خود را دارد.

لاین همچنین یک برنامه پیام رسان است که در طول سالها خدمات خود را گسترش داده است و اکنون به نظر می رسد که طی همکاری با تویوتا در پی اعمال هوش مصنوعی به این خودرو است تا با فرمان های صوتی کار کند. این دو شرکت در نمایشگاه CEATEC 2018 که هفته گذشته برگزار شد اعلام کردند که یک پلتفرم دستیار دیجیتال هوش مصنوعی را به خودروهای تویوتا در ژاپن تا تابستان سال آینده خواهند آورد.

سیستم تحت همکاری تویوتا و لاین

این سیستم از سیستم CLVA Auto LINE استفاده خواهد کرد که به رانندگان اجازه می دهد که با خودرو صحبت کرده و به او فرمان دهند که وظایف معین را به درستی انجام دهند. در بیشتر موارد، در یک دستیار دیجیتالی شبیه به سایر دستیارهای دیجیتالی دیگر، کاربران می توانند از سیستم Clova برای جهت دهی و رسیدن به مکان ها استفاده کنند. همچنین انها می توانند برای به روز رسانی های ترافیک و اخبار جاده، ارسال مسیج، برقراری تماس و بررسی وضعیت آب و هوا و حتی کنترل لوازم خانگی هوشمند (با فرض سازگاری) از طریق آن اقدام کنند.

تویوتا و لاین فرمان صوتی را به خودروها می آورند

ارسال پیامک و تماس بدون حواس پرتی راننده

طبق گفته کیجی یاماموتو، مدیر عامل تویوتا، آنها معتقدند که چنین سیستمی می تواند به بهبود ایمنی جاده ها کمک کند، زیرا سبب کاهش استفاده از گوشی های هوشمند توسط راننده خواهد شد. او می گوید «در چنین وضعیتی، ایجاد یک محیط که به جای تلفن های هوشمند بتوان با خیال با دیگران تماس گرفت، ماموریت سازندگان این خودرو است». بسیاری از تصادف هایی که در حین جاده اتفاق می افتد، نتیجه استفاده راننده از گوشی هوشمند خود است که می تواند منجر به حواس پرتی او در جاده شود. با کمک این سیستم و تنها با فرمان صوتی امر تماس و مسیج زدن به سادگی میسر می شود.

همچنین تویوتا پیش از این برای برخی محصولاتش که دارای سیستم موتی مدیا انتیون 3 بودند، نیز دستیار صوتی الکسا را ارائه کرد. تویوتا هنوز به‌ صورت رسمی اعلام نکرده است که کدام‌ یک از محصولات خود را مجهز به این سرویس صوتی خواهد کرد. البته اعلام‌ شده است محصولاتی از این کمپانی که مجهز به سیستم مولتی‌ مدیای انتیون نسخه سه هستند و لکسوس ‌هایی که مجهز به سیستم انتیون دو هستند، می‌توانند پذیرای دستیار صوتی الکسا باشند.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها