توییتر متعهد به حذف رباتها و اکانتهای مخرب شد

0
376

کالاسودا – توییتر در روز سه شنبه متعهد شد تا همچنان مشکلاتی همانند هرزنامه و آزار و اذیتهای توییتری که مدتیست در وبسایت به وجود آمده است را برطرف کند.

از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶، حساب های مخرب رباتها و اکانتهای مخرب و ترول که از طریق توییتر سعی کردند اخبار جعلی و نظرات بدخواهانه را در میان کاربران منتشر کنند، محکوم شد. شرکت نیز در تلاش برای مقابله با این مسئله، اعلام کرد که کاربران جدید باید حتما یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن معتبر برای ورود به توییتر ثبت کنند. این شرکت همچنین افزود که استثناهایی برای کاربران مشروع وجود دارد که امنیت آنها به دلیل ناشناس بودن به خطر افتاده است.

یک گام جالب در این خصوص این است که چگونه انها با موارد مربوط به حسابهای مشکوک برخورد خواهند کرد. به عنوان مثال اگر یک کاربر حجمی از بات ها را برای فالو کردن کاربرانی خاص به منظور بالا بردن تعداد فالوئرها استفاده کند، سیستم توییتر این فالوئرها را شناسایی کرده و انها را حذف میکند. اگر این کاربران مشکوک واقعا قانونی و مشروع باشند، می‌توانند با یک هویت تائیدی همانند ارائه شماره تلفن اکانت خود را بازگردانند.

توییتر علاوه بر چک کردن حسابهای مشکوک برای اطمینان از اینکه اسپم ها کارهای خرابکانه انجام ندهند، به روز رسانی های کوچکی را نیز برای چگونگی برخورد با ازار و اذیتهای توییتری و کاهش آنها در فضای مجازی ارائه میدهد. توییتر خود را متعهد به ارتقای پلتفرم و کم کردن موارد آزار و اذیت در فضای مجازی کرده است.

اما این شبکه اجتماعی نیز که پیش از این قرار بود گام هایی را در این زمینه بردارد، همواره نشان داده است که به اندازه کافی قادر به مقابله با مسائل مزاحم در این پلتفرم نیست. و در اغلب موارد حسابهای مشکل ساز که از سیستم توئیتر به نفع خود استفاده می‌کنند بسیار زیاد هستند.

برای مثال در موارد مشابه، لیدیا پلگرین، سردبیر هافینگتون پست، با کامنتهای توهین امیز و حملات توئیتری مواجه شد و از شرکت توییتر خواست که جلوی آن را بگیرد و اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار توییتر قرار داد. هنوز مشخص نیست که ایا توئیتر اقدامی در این زمینه برای شناسایی کاربران مخرب و هرزکامنت ها انجام داده است یا خیر.

اگر توییتر واقعا متعهد به این ایجاد این تغییرات است، باید تک تک مراحل حفاظت از اکانت کاربران به درستی به آنها نشان داده و در صورت بروز مشکل به آنها کمک کند. این مراحل واکنشی برای حل مشکلات باید مرتبط با اقدامات پیشگیرانه مناسبی نیز باشند تا بتوانند تاکتیکهای مد نظر شرکت در خصوص روش تکثیر باتها و اسپم ها و کاربران مخرب را شناسایی کرده و به درستی عمل کنند.