روش تگ كردن در استوری اينستاگرام با آموزش تصویری

0
1095
روش تگ كردن در استوری اينستاگرام با آموزش تصویری

تگ كردن در استوری اينستاگرام این روزها کاربردهای بسیار زیادی در میان شرکت های تبلیغاتی و همچنین محیط های دوستانه دارد، به طور کلی با این روش شما دوستان تجاری و شخصی خود را از موضوعی که منتشر کرده اید مطلع می سازید و به نوعی آن ها را شریک خود در آن محتوا اعلام می کنید.

همانطور که می دانید تگ کردن در اینستاگرام کاربردهای مختلفی دارد و به دلایل مختلفی صورت می گیرد، در این بخش قصد داریم به آموزش روش تگ كردن در استوری اينستاگرام به صورت گام به گام بپردازیم.

منشن کردن یا تگ کردن در اینستاگرام به چه معناست؟

قبل از بررسی و آموزش این موضوع قصد داریم به بررسی تفاوت های منشن کردن با تگ کردن بپردازیم. بسیاری از کاربران به جای کلمه تک کردن نیز از منشن استفاده می کنند، این موضوع از نظر ساختار و قوانین اینستاگرام کمی متفاوت است، با این وجود نمی توان آن را یک موضوع و یک اشتباه بزرگ قلمداد کرد.

در واقع زمانی که شما یک پست را در اینستاگرام قرار می دهید و دوست دارید برخی از دوستان خود که در عکس حضور دارند را معرفی کنید و آن ها را از این پست مطلع سازید، این کار تگ کردن نام دارد و شما دوست خود را در آن پست تگ کرده اید.

با این وجود در بخش استوری و کامنت بیشتر از کلمه منشن کردن استفاده می شود. به طور کلی در نظر داشته باشید که بیشتر اخبار منتشر شده در مورد این شبکه اجتماعی در بخش پست گذاری از کلمه تگ کردن استفاده می شود و همچنین در مورد استوری و کامنت بهتر است از کلمه منشن استفاده کنیم. اما در نظر داشته باشید که هر دو یک وظیفه دارند و به همکار تجاری یا دوست شما اطلاع رسانی می کند.

منشن کردن یا تگ کردن در اینستاگرام به چه معناست؟

چه جاهایی میتوان در اینستاگرام یکدیگر را تگ کرد؟

به طور کلی در اینستاگرام 4 بخش وجود دارد که می توانید از تگ یا منشن کردن استفاده کنید.

اگر قصد دارید مطلبی را منتشر کنید و در آن باید دوستان خود را تگ کنید می توانید برای این کار از ایجاد پست استفاده کنید یا دوستانتان را در بخش کپشن همان پست نیز تگ کنید. در کنار این روش امکان منشن کردن دوستان خود را در بخش کامنت ها نیز وجود دارد، بسیاری از شبکه های اجتماعی دوستان و افراد مورد علاقه خود را در بخش کامنت های ابتدایی تگ می کنند.

این سه روش در هنگام پست گذاری کاربردی است، با این وجود  می توانید در بخش استوری ها نیز افرادی را منشن کنید. همانطور که بیان شد ساختار کلی رتگ و منشن به یک شکل است و خروجی یکسان را مشاهده خواهید کرد. در این خبر تفاوتی میان این دو مطرح نمی کنیم تا ساده تر به بررسی موضوع بپردازیم.

چه جاهایی میتوان در اینستاگرام یکدیگر را تگ کرد؟

نحوه تگ کردن در استوری اینستاگرام

این روش را پس از قابلیت هایلایت کردن استوری های باید یکی از جذاب ترین ویژگی های اینستاگرام دانست، این قابلیت ها در کنار یکدیگر می توانند شرایط بسیار خوبی را برای شرکت های تبلیغاتی انجام دهند.

  • برای این کار باید وارد بخش فید ایسنتاگرام شوید و گزینه دوربین عکاسی را انتخاب کنید.
  • در این بخش می توانید عکس های مورد نیاز خود را انتخاب کنید یا همچنین دسترسی به تصاویر از قبل گرفته شده در گوشی هوشمند خود دارید.
  • توجه داشته باشید که برای تگ کردن باید تمام مراحل استوری گذاری را انجام دهید و زمانی که تمام ویرایش های خود را برای استوری کردن انجام دادید باید روی آیکون Aa کلیک کنید.
  • حال در این بخش امکان تایپ کردن برای شما ایجاد می شود. در ابتدا باید @ را نوشته و نام کاربری فردی که قصد دارید آن را تگ کنید را در این بخش قرار می دهیم. ( در این بخش می توانید با نوشتن عبارت @username فرد خاصی را در استوری خود منشن کنید).

نحوه تگ کردن در استوری اینستاگرام

پس از تگ کردن در استوری چه اتفاقی می افتد؟

با استفاده از مراحل بالا می توانید به Tag کردن دوستان خود بپردازید، حال در این بخش یک سوال ایجاد می شود، فرض را روی این قضیه بگذاریم که شما فردی را در استوری Tag گردید. حال پس از این کار چه اتفاقی رخ می دهد. این سوال را باید هدفی برای این کار دانست.

در ابتدا زمانی که فردی شما را در استوری تگ می کند در نظر داشته باشید که ناتیفیکیشن برای شما ارسال می شود که این موضوع را به شما اطلاع می دهد.

زمانی که وارد اینستاگرام می شوید در بخش پیام های شما پیغامی مبنی بر این موضوع مشاهده می شود، اگر فردی که شما را تگ کرده در میان دوستان شما باشد تصویری از استوری را مشاهده خواهید کرد. اگر شخصی که شما را تگ کرده از فالوینگ های شما نباشد پیامی برای شما ارسال می شود که فردی با نام کاربری یاد شده شما را تگ کرده است و در صورت تایید این موضوع می توانید وارد بخش پیام های آن شخص شوید.

در نظر داشته باشید که اگر فردی شما را در استوری خود منشن می کند کاربران اینستاگرام می توانند نام کاربری شما را مشاهده کنند، البته توجه داشته باشید که دسترسی آن ها به صفحه شما تنها در صورتی رخ می دهد که از دوستان شما باشند.

در انتها نیز در نظر داشته باشید که اگر کسی را که نمی شناسید شما را تگ کرده است نمی توانید آن را حذف کنید و تنها باید از طریق ریپورت کردن این موضوع را به اینستاگرام اطلاع دهید  و از این روش برای مشکل ایجاد شده پیگیر باشید.

پس از تگ کردن در استوری چه اتفاقی می افتد؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها