جان لجند، نخستین سلبریتی که دستیار صوتی گوگل شد

0
360
دستیار صوتی گوگل

صدای جان لجند به عنوان یکی از اولین سلبریتی ها وارد دستیار صوتی گوگل شد. دستیار گوگل امروز میزبان صدای پر احساس جان لجند به عنوان اولین سلبریتی شد که با صدای خود به فرمان های شما پاسخ خواهد داد.

این خواننده و هنرمند محبوب که یک جایزه گرمی نیز به مناسبت آهنگ تولدت مبارک در کارنامه خود دارد، از این پس می تواند با صدای خود در مورد پیش بینی های آب و هوایی و پاسخ به سوالاتی در مورد دیگر هنرمندان به شما بگوید.

جان لجند یکی از 6 صدای جدیدی است که گوگل پیش از این طی کنفرانس I/O 2018 وعده داده بود به دستیار صوتی خود اضافه می کند.

تکنولوژی ای که گوگل در این زمینه به کار خواهد گرفت تکنولوژی شبکه صوتی WaveNet از شرکت DeepMind که یکی از شرکت ‌های تحقیقاتی آلفابت گوگل است از سال گذشته تلاش ‌های زیادی برای مدل سازی موج های صوتی و طبیعی جلوه دادن صداهای پیش ‌فرض دستیار صوتی انجام داده است تا کاری کند که صداها واقع گرایانه جلوه کند.

ساندار پیچای در این باره می گوید: WavwNet به ما اجازه می دهد که زمان ضبط استودیویی را کوتاه کنیم و این مدل می تواند به صداها غنی ببخشد. پیش از این ضبط یک صدا چندین ماه طول می کشد، اما اکنون به لطف این تکنولوژی می توان در تنها چند هفته صداها جدید تولید کنیم.

برای فعال کردن صدای این سلبریتی، کاربران می توانند تنها این جمله را بگویند: Hey, Google, talk like a Legend. یا اینکه می توانند این کار را از طریق تنظیمات دستیار صوتی و تغییر صدا به جان لجند انجام دهند. این ویژگی اکنون برای کاربران در ایالات متحده و به زبان انگلیسی وجود است. اما گوگل به تدریج آن را برای دیگر مناطق نیز توسعه خواهد داد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها