جنگ الکترونیک روسیه در راه است

0
1209

کالاسودا_جنگ الکترونیک روسیه چندان دور از ذهن نیست. درواقع به زودی روسیه قدرت راه اندازی جنگ الکترونیک را به دست خواهد اورد.

شاید برای بسیاری از افراد جنگ الکترونیک چندان معتنا و مفهومی نداشته باشد. اما جالب است بدانید که جنگ الکترونیک یک موضوع دور از ذهن نیست. در حال حاضر ارتش روسیه در حال ساخت سیستم رایانش ابری جنگی است تا در درگیری‌های آینده به عنوان اینترنت پشتیبان کار کند.

اگر تصور می کنید جنگ الکترونیک سال ها بعد رخ می دهد جالب است بدانید این طور نیست و نمونه اولیه‌ای از این سیستم کامل شده است و در حال حاضر در مقر نظامی جنوبی روسیه نیز  استفاده می‌شود. این مقر نظامی در نزدیکی شبه جزیره کریمه و قسمت‌های شرقی اوکراین قرار دارد.

اما شاید برایتان سوال باشد این جنگ الکترونیک اساسا چگونه اتفاق می افتد . پاسخ این است که جنگ مذکور بر اساس فضای ابری رخ می دهد. درواقع فضای ابری مجموعه‌ای از کامپیوترهای به‌‌هم متصل است که طراحی شده‌اند تا به عنوان یک اکوسیستم واحد فعالیت کنند.

البتئه شایان ذکر است اگرچه ابزارهای جنگ الکترونیک روسیه آماده است،اما نسخه کامل تر این سیستم تا سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد.پس از آن این کشور می‌تواند با استفاده از شبکه داخلی خود، ترافیک تجاری اجرا کند. این سیستم ابری بخش قابل توجهی از پروژه مدرنیزه شدن کشور را تشکیل می‌دهد و با هزینه شش میلیون دلار ساخته شده و متکی به پایگاه‌های اطلاعاتی روسیه است.

جالب است بدانید که هرمان کلیمنکو، مشاور فناوری اطلاعات ولادیمیر پوتین، پیش از این گفته بود که این کشور می‌تواند در هنگام جنگ بر شبکه داخلی نظامی از پیش ساخته شده‌ای به نام «بخش انتقال بسته» تکیه کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید