جو زدگی کاربران شبکه های اجتماعی

0
261

کاربران شبکه های اجتماعی در جریان های مختلف از جمله سیل زدگی ایران نشان داده اند که جو زده می شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص کاربران ایرانی در مواجهه با مسائل مختلف اجتماعی چند روزی را بی دریغ به آن مسائل می پردازند و پس از مدتی کوتاه آن را فراموش می کنند.

در همین رابطه می توان به حادثه سیل زدگی استان های ایران در ایام نوروز 98 اشاره کرد که کاربران شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و واتس آپ کل توان خود را برای انتشار فیلم، عکس و متن مرتبط با آن به کار گرفته بودند.

صفحه های خصوصی و عمومی اینستاگرام همگی به تصاویری از لحظه های آب گرفتگی منازل یا معابر اختصاص داشت. گروه های تلگرام و واتس آپ نیز در کنار این تصاویر شاهد متن های احساسی و یا انتقادی بودند. توئیت های ایرانی ها نیز توانست ترند سیل را در توئیتر ایجاد کند.

توجه کاربران به مسائل مختلف اجتماعی یکی از حقایق انکارناپذیر عصر تکنولوژِی است اما در این میان نکته ای را باید مورد اشاره قرار داد. کاربران این شبکه ها اکثرا از مسائل مختلف اجتماعی به منظور توجه بیشتر مخاطبان به آن ها بهره می برند و پس از مدتی کوتاه این مسائل جای خود را به نکات جدیدتر می دهند.

در این میان می توان به ابراز نگرانی و ناراحتی کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص زلزله کرمانشاه اشاره کرد که امروز کمتر کاربری در مورد وضعیت زلزله زدگانی که هنوز به خانمان نرسیده اند مطلبی منتشر می کند.

در حالیکه سرانه حضور ایرانی های بالای 15 سال در شبکه های اجتماعی بیش از یک ساعت و 4 دقیقه در روز است اما این حضور کمی با جوزدگی همراه شده به گونه ای که دیگر کمتر از گذشته می توان به انتشار مطالب مختلف در این شبکه ها راجع به مسائل اجتماعی اطمینان داشت.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها