چگونه روی فایل های Word رمز قرار دهیم؟

0
246

یکی از سوال های بسیار مهم در مورد نرم افزار Word این موضوع است که چگونه روی فایل های Word رمز قرار دهیم. رمز گذاری برای این فایل ها بسیار ساده است و در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه روی فایل های Word رمز قرار دهیم.

قبل از آغاز آموزش در مورد اینکه چگونه روی فایل هایWord رمز قرار دهیم. این موضوع را در نظر بگیرید که آفیس قابلیت رمزگذاری را روی کنسول بازی شما قرار داده است اما اگر این رمز را فراموش کنید هیچ راهی برای بازگشت فایل های شما وجود ندارد و به طور کلی راه بازیابی رمز وجود ندارد.

برای پاسخ به سوال چگونه روی فایل های Word رمز قرار دهیم باید مراحل زیر را طی کنیم تا بتوانیم روی فایل های خود رمز بگذاریم.

در مرحله اول فایل ورد مورد نظر خود را پیدا کرد و آن را اجرا کنید. سپس در گوشه سمت راست گزینه فایل را انتخاب کرده و سپس گزینه Protect Document را انتخاب کنید. در این بخش چند گزینه نمایش داده می شود و از میان این گزینه ها روی Encrypt with password کلیک کنید و روی فایل خود رمز عبور قرار دهید. در انتها نیز با کلیک روی OK، تغییرات را اعمال کنید.

با اجرای این عملیات فایل شما رمزگذاری می شود و پس از وارد شدن به فایل نیاز دارید که رمز عبور را وارد کنید. برای حذف رمز عبور نیز باید وارد بخش Encrypt with Password شوید و از آن جا تیک مربوط به رمزگذاری را بردارید تا پس از حذف آن نیازی به رمز نداشته باشید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها