چگونه حالت تاریک فایرفاکس را فعال کنیم؟

0
1033
چگونه حالت تاریک فایرفاکس را فعال کنیم؟

هیچ چیز از مهم تر از خوشحالی و رضایت کاربران در هنگام استفاده از یک رابط کاملاً سفارشی نیست. با تغییر ویژگی های دستگاه یا برنامه ، تجربه کاربر رضایت بخش تر می شود. معمول ترین سفارشی سازی ها معمولاً در برنامه های متداول مانند مرورگرها اتفاق می افتد. به ویژه مرورگر فایرفاکس روش بسیار ساده ای برای اعطای این ویژگی ها به کاربران خود دارد ، همانطور که در زیر مورد بحث قرار گرفته است. مرورگر دو روش اصلی برای فعال کردن حالت تاریک بسته به نسخه مرورگر و ویژگی های دستگاه ارائه می دهد.

چرا حالت تاریک فایرفاکس؟

برخلاف شخصی سازی منظم ، اقدام Firefox برای ارائه این ویژگی در واقع فقط به دلیل زیبایی نیست. این برای کمک به کاربران است که در صورت استفاده طولانی مدت، و همچنین حساسیت چشم  که در حضور نور بیش از حد پیش می آید، از آسیب به چشم جلوگیری شود.

چرا حالت تاریک فایرفاکس؟

حالت تاریک از طریق سفارشی سازی داخلی

جدیدترین نرم افزار دستگاه مانند ویندوز 10 هنگام تصمیم گیری در مورد سفارشی سازی برای کاربر، سختگیری های زیادی می کند. در حقیقت ، این نرم افزار اغلب بسته به دستورالعمل برنامه ریزی شده خود مانند شرایط زمان و روشنایی ، به طور خودکار تنظیمات دستگاه را تغییر می دهد که در هر صورت کاملاً نامطلوب نیست. مرورگر Firefox معمولاً با تنظیمات کلی دستگاه کاری ندارد. به جای اینکه برنامه با حالت کلی دستگاه مطابقت داشته باشد ، با دنبال کردن این مراحل ساده برای فعال کردن ویژگی داخلی ، مرورگر را می توان به طور دقیق تنظیم کرد:

حالت تاریک از طریق سفارشی سازی داخلی

نحوه فعالسازی حالت تاریک فایرفاکس

  • برنامه فایرفاکس را باز کنید. این کار را می توانید با آیکون واقع در نوار وظیفه یا با انجام جستجوی سریع در کادر در گوشه سمت چپ پایین صفحه شروع و به مرورگر Firefox برسید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه مرورگر ، روی نماد سه خط کلیک کنید تا تنظیمات مرورگر را ببینید ، مطمئن شوید که این برگه به ​​اندازه کافی بزرگ است تا تمام گزینه های موجود را نشان دهد.

نحوه فعالسازی حالت تاریک فایرفاکس

  • به انتهای پایین لیست تنظیمات بروید و گزینه “Customize” را پیدا کنید.
  • پس از کلیک روی آن ، مجموعه ای از تنظیمات ظاهر می شود. برگه “theme” را انتخاب کنید تا محتوای داخلی و اضافی موجود برای استفاده آشکار شود.
  • در بالای لیست سه تم اصلی یعنی اصلی ، نور و تم های تاریک قرار خواهد گرفت.
  • به سادگی بر روی آیکون تم تاریک یا dark mode کلیک کنید و مرورگر به طور خودکار به رنگ های تیره تر تغییر می کند.
  • برای تأثیرگذاری این تغییرات ، روی “enable” کلیک کنید. برای فرآیند حذف این حالت تاریک در هنگام دلخواه با انتخاب “disable” در مرحله آخر یکسان است.

به سادگی بر روی آیکون تم تاریک یا dark mode کلیک کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها