مشکل عدم حذف اپلیکیشن فیس بوک روی گوشی های سامسونگ چه بود؟

0
1259
حذف اپلیکیشن فیس بوک از گوشی های سامسونگ

به تازگی مشکلی برای برخی کاربران سامسونگ به وجود آمده است که طی آن نمی توانند اپلیکیشن فیس بوک را از برخی گوشی های سامسونگ حذف کنند.

جنبشی علیه فیس بوک

اگر شما نیز دارای یکی از انواع گوشی های سامسونگ هستید، احتمالا هشتگ #deleteFacebook و جنبش متعاقب آن را شنیده اید که به صورتی کاملا ساده کاربران را باخبر می کند که نمی توانند اپلیکیشن فیس بوک را از گوشی خود حذف کنند. بر اساس گزارش بلومبرک، تعدادی از صاحبان گوشی های گوشی های سامسونگ اخیرا کشف کرده اند که قادر به حذف فیس بوک از گوشی های خود نیستند.

این مشکل باگ نیست

این یک باگ نیست، زیرا کشف شده است که بیشتر کاربران می توانند برنامه را Disable یا غیرفعال کنند اما نمی توانند آن را پاک کنند. به گفته یکی از کاربران به نام Nick winke “این موضوع بسیار عجیب است زیر اگر بخواهیم به طور کامل فیس بوک را پاک کنیم، نمی توانیم آن را از گوشی مان حذف کنیم. این موضوع سوالاتی را به ذهن کاربران می اورد که آیا فیس بوک در حال استفاده از موقعیت مکانی یا دیگر اطلاعات شخصی کاربران است؟ ما مصرف کننده هستیم و این ماییم که تعیین می کنیم چه چیزی از یک محصول را می خواهیم و چه چیزی را نمی خواهیم”.

اپلیکیشن فیس بوک در گوشی های سامسونگ

پاسخ فیس بوک چیست؟

فیس بوک این موضوع را تائید کرده اما چنین استدلال می کند که غیرفعال کردن برنامه در واقع همان کار حذف شدن را انجام می دهد و با زدن این دکمه دیگر فیس بوک قادر به جمع آوری اطلاعات در مورد کاربر نیست، تا زمانی که دوباره آن را فعال کند. محققی به نام جین مانچون وانگ اطلاعاتی اضافی در مورد این موضوع به اشتراک گذاشت و بیان کرد که اپلیکیشن فیس بوک مانند یک پوسته به عنوان یک اپلیکیشن خرد در فضای خالی روی گوشی های سامسونگ وجود دارد.

این به این معنی است که حق با فیس بوک است و در واقع با غیرفعال برنامه در تنظیمات گوشی، این برنامه دیگر از اطلاعات شما استفاده نمی کند. برای درک بهتر این موضوع می توانید این مثال را به خاطر آورید که چگونه هنگام حذف نرم افزار روی کامپیوتر، پوشه نرم افزار همچنان باقی می ماند حتی اگر محتویات آن خالی باشد.

فرض بر این است که فیس بوک این اطمینان را به کاربران بابت امنیت برنامه روی گوشی شان داده، هر چند که بسیاری از آنها نمی توانند فیس بوک را حذف کنند اما شواهدی که از آنها در این شبکه اجتماعی وجود دارد، با Disable کردن دیگر قابل ردیابی نیست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها