حفظ حریم خصوصی با ایده جدید  دانشگاه ام آی تی

0
1229

کالاسودا_ پژوهشگران دانشگاه ام آی تی روشی جدید را ابداع کرده اند که از طریق آن می توان حریم خصوصی افراد  را ارتقا داده و مشکلات افراد را با وب گردی های مخاطره امیز کاهش داد .

بسیاری از افراد در حین وب گردی و سرچ های اینترنتی نگران هستند که مبادا مورد حمله ویروس ها یا هکرها قرار گیرند و یا یم مرحله بدتر ، سیستمشان دستخشو اختلال شود .

بر همین اساس نیز تامین امنیت فضای اینترنت از مهم ترین مواردی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است . بنابراین این روزها تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه ام آی تی روشی ساده ، اما کاربردی را ابداع کرده اند که به لطف آن می توان ، فضای امنیت جستجو را به حالت ایده آل قرار داد .

پژوهش های این گروه نشان داد ؛ راه های مختلفی برای نفوذ به مرورگرها حتی در صورت استفاده در حالت شخصی سازی شده یا private mode وجود دارد.به نظر می رسد :  مشکل اساسی این است که مرورگرهای مختلف  اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری می کنند. بنابراین حل مشکل مذکور نیاز به استفاده از ابزاری تازه دارد.

همین موضوع نیز باعث شد که فرانگ ونگ و همکارانش در دانشگاه های ام آی تی و هاروارد، ابزاری موسوم به ویل ابداع کنند که با استفاده از آن در رایانه های شخصی و عمومی  بتوان شبکه ای ایمن ابداع کرد.

شبکه ای که ضمن  حفظ حریم شخصی از حملات سایبری نیز درامان بمان. اما چگونه می توان به این امکانات دست یافت ؟

برای استفاده از این امکانات کاربران باید به وب سایت Veil رفته و آدرس سایت مورد نظر را در آن تایپ کنند. الگوریتم های Veil هم داده های وب سایت مورد نظر را رمزگذاری می کنند. قرار است در آینده امکانات امنیتی بیشتری به ویل اضافه شود.