حمایت از تولید پلتفرمهای خدمات پایه

0
3699

کالاسودا – دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برای تقویت پیام رسان ‌های بومی و تصویب قوانین مهم در حوزه فضای مجازی باید شرایطی را فراهم کرد که کاربران ایرانی بدون نیاز به فیلترکردن تلگرام، به پیام رسان های ایرانی مهاجرت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در همایش علمی تخصصی افتا با عنوان کلان داده (Big Data) اینترنت اشیاء گفت: در فضای جدید مجازی ما مجبور هستیم از سکوهای بومی (پلت فرم ها)، ماشین های جست و جوی بومی و پیام رسان های ایرانی استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: دولت مصمم است تا سازوکار حمایت از تولید پلتفرم های خدمات پایه را فراهم کند تا با مشارکت آگاهانه مردم و بخش خصوصی این سکوهای ارتباطی تولید شود.

وی در ادامه گفت: با گسترش شبکه‌های مجازی و شرکت هایی همچون گوگل، فیسبوک و تلگرام مرزهای جغرافیایی و حتی ملت‌ها تضعیف شده‌اند و اگر قرار است هویت ایرانی خود را حفظ کنیم، خود باید تولیدکننده دانش و ابزارهای مورد نیاز خود در عرصه فضای مجازی باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه امنیت یک امر اجتماعی است که باید با نوآوری همراه باشد افزود: اگر نوآوری وجود نداشته باشد با گسترش و توسعه ای که فضای مجازی و دنیای کلان داده و اطلاعات دارد، دولت های فاقد نوآوری روز به روز کوچکتر و منفعل تر شده و به سمت نابودی میروند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید