حمله هکر ها بهImgur   میلیون ها کاربر را نقره داغ کرد

0
429
حمله هکر ها بهImgur   میلیون ها کاربر را نقره داغ کرد|کالاسودا

حمله هکر ها بهImgur   میلیون ها کاربر را نقره داغ کرد|کالاسوداکالاسودا_خبرهای دنیای فناوری حاکی از آن است که تنها در سال ۲۰۱۴  اکانت بالغ بر ۱.۷ میلیون کاربر  Imgur هک شده است . موضوعی که با توجه به تصویر محور بودن این برنامه به شدت نگران کننده است .

سایت شناخته شده imgurدر سال ۲۰۰۹ تاسیس شده  است و در نتیجه جزو سایت های تازه تاسیس محسوب نمی شود .

جالب است که به محض انتشار این خبر ، مقامات شرکت  imgur  نیز خبر را مورد تایید قرار داده اند و اعلام کردند از این اتفاق اطلاع دارند . به عبارت دیگر Imgur تایید کرده که هکرها اطلاعات خصوصی این حساب های کاربری را در اختیار گرفته اند.

البته شاید یکی از خبرهای خوش در خصوص این اتفاق این باشد که Imgur تاکید کرده که اطلاعات مسروقه شامل نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه افراد نیست ولی آدرس ایمیل و کلمه عبور آنها را شامل می شود . بنابراین کاربران باید حتما کلمه عبور خود را تغییر دهند.

اما ارائه یک رقم مشخص در خصوص این حمله هکری چندان ساده نیست ، چرا که این وب سایت عکس محور بالغ بر ۱.۷ میلیون کاربر دارد و از این میان نمی توان تعداد دقیق افرادی را که مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته اند تخمین زد .

با این وجود مقامات ارشد  Imgur در بخشی از بیانیه خود بر این موضوع تاکید کرده اند که تعداد افراد هک شده، بر اساس براورد آنان ناچیز است و تمامی ۱.۷ میلیون کاربر را شامل نمی شود .

اما در خوشبینانه ترین حالت نیز بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری معتقدند تعداد افراد قربانی این سرقت حداقل نیم میلیون نفر است .

پیش از این نیز سایت مشهور به اشتراک گذاری عکس Imgur مورد حملات قرار گرفته بود و این نخستین باری نیست که این وب سایت در دام هکرها گرفتار می شود .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها