حمله وایت واکرها از قطب شمال به سمت اروپا

0
1329

کالاسودا بسیاری از کشورهای اروپا طی چند سال گذشته با مشکلات کاهش دمای شدید دست و پنجه نرم کرده اند و حتی با کولاک، یخ زدگی و …نیز درگیر شده اند .

اگر از طرفداران سریال مشهور بازی تاج و تخت بوده اید، حتما با شخصیت های این سریال به ویژه وایت واکرها آشنا هستید. اکنون خبرها حکایت از آن دارند که سرمای شدیدی که دست کمی از سرمای مناطق شمال اقلیم خاندان جان اسنو ندارد ، دراه اروپا است.

اما شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که این سرما از کجا آمده است. اکنون گروهی از پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که سرمای شدید اخیر در اروپا حاکی از مشکلاتی است که از قطب شمال به اروپا می رسد .

گرچه پیش از این نیز بین خبرهای کالاسودا به این موضوع اشاره کردیم که سرمای شدید بریتانیا بر اساس تغییرات اقلیم قطب شمال است. اما به نظر می رسد بریتانیا تنها کشوری نیست که از این حملات متضرر می شود.

دانشمندان اخیرا متوجه شده اند، معمای مشکلات دما در اتحادیه اروپا از سمت قطب شمال است . اما ماجرا دقیقا چیست ؟

اگر تصور می کنید قطب شمال سرد تر شده و سرمای خود را به اروپا صادر می کند، سخت در اشتباهید. داستان دقیقا برعکس است، یعنی قطب شمال در حال گرم تر شدن است و این سرما به تغییرات گرمایش زمین مرتبط می شود .

اگر با این توضیحات کمی گیج شده اید به این گزارش توجه کنید که؛  به گفته پژوهشگران  گرما از سمت اقیانوس آتلانتیک و تنگه برینگ به سمت قطب شمال می رود و در نتیجه هوای سرد را به سمت جنوب می راند. درحال حاضر در منطقه قطب شمال دما ۸- درجه سانتیگراد است که ۲۰ درجه از دمای معمول این منطقه بالاتر است.