خانه های قایقی که با انرژی خورشید شناورند

0
1652

کالاسودا – اگر ماهیگیری در فصل تابستان را دوست دارید و می‌خواهید کلبه یا خانه ای در کنار برکه داشته  و بر روی آب نیز شناور باشید، مفهوم خانه های قایقی می‌توانند برای شما جذاب باشند.

شرکت طراحی دیاگنو در استان کبک کانادا به تازگی خانه قایقی به نام Le Koroc طراحی کرده است که هر سه هدف را برای شما به ارمغان می آورد.

تقریباً همه خانه های قایقی  در دنیا دارای یک چیز مشترک با هم هستند و آن این است که افراد می‌توانند بدون هیچگونه آدرس ثابتی در آن زندگی کنند. این خانه متحرک ۵۶۴۰ پوند وزن دارد و به اندازه ای سبک است که وزنی برابر با یک کامیون و یا خودروی صندوقدار دارد و می‌تواند همانند یک کشتی روی آب شناور باشد.

زندگی در این خانه قایقی می تواند چالش برانگیز باشد، اما خانه قایقی دایانگو برای سفرهای ماهیگیری خارج از شبکه و فرارکوتاه مدت از زندگی و رسیدن به آرامش می تواند تجربه جالبی باشد. این قایق ۲۶ فوت طول در ابعاد ۸ فوت و ۶ اینچ عرض دارد و در ۲ ترکیب بندی مختلف ارائه شده است. تفاوت میان این دو ترکیب محدود به ورودی های  عرشه ۱۰ فوت و ۱۱ اینچی و ۸ فوت و ۴ اینچی است. ترکیب سری ماهیگیری دارای مخزن بری ماهی های زنده، یک قسمت برای تمیز کردن ماهی، بخش ماهیگیری کنار آب و نگهدارنده تور و میله وجود دارد. ترکیب سری هالیدی یا تعطیلات می‌تواند بخش اصلی ماهیگیری را با قسمت نشیمن عوض کرده و دارای تعدادی صندلی و میز مرکزی کوچک برای نشستن است.

پیکربندی کابین با هر نسخه و سایزی از خانه قایقی هماهنگ است. فضای بسته کابیل طول ۱۳ فوت در ۸ فوت عرض دارد و به اندازه کافی فضای محصور شده ای دارد که یک آشپزخانه با سینک ظرفشویی و اجاق گاز، فریزر و کابینت دارد. یک قسمت نیز در بخش پشتی کابین وجود دارد که برای غذا خوردن، نشستن و مطالعه کرده یا خوابیدن تنظیم می‌شود. فضاهای ذخیره سازی کوچک در اطراف کابین وجود دارد که می‌توان وسایلی را در آنها قرار داد اما زیاد روی آن حساب نکنید!

تجهیزات استاندارد این قایق شامل یک موتور خارجی با قدرت ۹۰ اسب بخار، داشبورد و پنل انرژی خورشیدی و تانکر گاز ۱۹۲ لیتری و یک باطری دریایی برای عبور از مراکز خارج از مدار است.

این پنل خورشیدی ۲۶۵ وات متصل به شارژر های پانل الکتریکی برای تامین روشنایی لامپ ها و یخچال است. این کشتی همراه با ابگرمن با قدرت گرمایشی ۶ گالنی است و فریزر این مجموعه ظرفیت ۴.۵ مترمکعب فضا دارد. نیروی اجاق گاز پروپان دوسیلندر نیز با تانکر گاز پروپان تامین می‌شود. علاوه بر چراغهای ناوبری استاندارد، این خانه قایقی دارای نورپردازی با لامپهای LED در داخل و خارج کابین است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید