خداحافظی پراید و آردی با جاده ها

1
675

پس از آنکه خودروسازان ایرانی نتوانستند از نظر استاندارد خودروهایی مانند پراید و آردی را به جایگاه واقعی برسانند حالا پلیس راهور تردد آن ها در جاده ها را ممنوع می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، در این رابطه، رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از وضعیت ایمنی برخی خودروها، اظهار کرد: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند، آردی و پراید نباید در جاده ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن بروند.

اما در بُعد رابطه فناوری با بحران های جاده ای نیز امروز نکته ای از سوی رئیس پلیس راهور ناجا مطرح شد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه حدود۸۲ درصد علل تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است، همچنین اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه مورد برخورد جدی گشت‌های نامحسوس قرار  خواهد گرفت.

این در حالی است که او خبر جدیدی نیز در مورد اتکای بیشتر پلیس راهور به تکنولوژی روز داشت و در میان اخبار امروز به آن هم اشاره ای داشته است.

هادیانفر در خاتمه این را هم گفت: ۲۰۰۰ دوربین کنترل جاده ای و دوربین‌های لیزری جدید بکارگیری خواهد شد که در کاهش برخورد و تنش بین رانندگان و پلیس نیز موثر خواهد بود.

پیش از این نیز پلیس راهور از به کارگیری ۲ هزار دوربین ثبت جرائم رانندگی در جاده ها سخن گفته بود تا بتواند از میزان حضور فیزیکی پلیس در جاده ها بکاهد.

البته گشت های نامحسوس پلیس راهور نیز در این زمینه فعالتر می شوند و طبق اعلام رئیس پلیس راهور ناجا گشت های جدید کنترل نامحسوس برای ۱۰ استان هدف که بیش از ۵۶ درصد تصادفات ما را به خود اختصاص داده است بکارگیری خواهند شد و علاوه بر آن از پهپادها، جایروپلن ها و بالگردهای ناجا نیز در کنار گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راهور استفاده خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
Anonymous
Anonymous
4 سال پیش

پس لطفا پراید مارو بایک ماشین استاندارد عوض کنین ممنون