خشونت با طعم DOOM: Eternal

0
348

زمین به جهنم تبدیل شده است، هیولا‌هایی به بزرگی آسمانخراش در شهر‌ها تردد می‌کنند و به نظر می‌رسد کار بشریت تمام است. اما هنوز امید باقی است. DOOMGUY اینجاست تا با خونریزی بیشتر، شما را نجات دهد!

به گزارش کالاسودا و تایم، بازی DOOM 2016 یک شوک بزرگ محسوب می‌شد. خیلی از ما‌ها که با بازی Doom 1993 بزرگ شده بودیم، فکر نمی‌کردیم که دیگر هیچ وقت شاهد عرضه‌ی یک بازی درست و حسابی دیگر از این فرنچایز باشیم. اما همه‌ی ما در اشتباه بودیم و DOOM 2016 یک بازی بی نقص و کامل از آب در آمد.

با معرفی DOOM Eternal، خیلی از ما فکر می‌کردیم ممکن است id software این بار کمی در استفاده از فرمول بازی قبل زیاده روی کند و نتیجه‌ی کار خوب از آب در نیاید. خبر خوش این است که برای بار دوم هم اشتباه کردیم! بر خلاف انتظار اولیه، بازی DOOM Eternal به معنای واقعی کلمه، این فرنچایز را به “کمال” می‌رساند. این بازی به خوبی می‌داند که عامل موفقیت بازی قبلی چه بود و فقط درجه‌ی حرارت آنرا بالا برده و به سقف می‌چسباند.

لحظات اولیه‌ی این بازی، حس اینرا به شما می‌دهند که به عنوان یک ابر قهرمان داخل یک فیلم ژانر وحشت قرار گرفته اید. مثل اینکه در حال تماشای فیلم Evil Dead 2 باشید، اما کاراکتر اصلی با ولورین جایگزین شده است! این بازی رگ‌های شما را به جای خون، با خشونت و بنزین پر می‌کند!

سیستم مدیریت منابع بازی قبلی همچنان پا بر جاست و فقط اکنون راه‌های خیلی بیشتری برای بدست آوردن مهمات، سلامتی و سپر دارید. اگر دشمنان خود را در حالی که به رنگ نارنجی می‌درخشند بکشید، مهمات به دست خواهید آورد. اگر آنها را در حالی که به رنگ آبی می‌درخشند بکشید، سلامتی به دست خواهید آورد. شما همچنین می‌توانید دشمنان را با شعله افکن روی شانه‌ی خود بسوزانید تا سپر به دست آورید. یا می‌توانید همه‌ی اینها را فراموش کرده و با اره برقی به جان دشمنان خود بیفتید و آنها را وسط نصف کنید تا همه‌ی منابع خود را پر کنید.

همه‌ی اینها به کنار، این بازی اکنون یک سیستم پیشرفت و ارتقاء بسیار عمیق و پیشرفته دارد که به شما اجازه می‌دهد علاوه بر سلاح‌های خود، قابلیت‌های لباس خود را هم ارتقاء دهید.

طراحی مراحل اکنون خیلی از قبل بهتر شده است و علاوه بر مراحل باز تر و بزرگ تر، ما صحنه‌های عجیب و جهنمی تری هم داریم. پلتفرمینگ بازی هم کاملا بی نقص بوده و شما برای جابجایی در محیط، علاوه بر دو پرش، یک قابلیت خیز برداشتن به جلو هم دارید.

جا دارد به id software به خاطر تصمیم هوشمندانه‌ی خود برای بازی تبریک بگوییم. همین که یک تیم سازنده سعی کند به جای دور ریختن دستاورد‌های قبلی، از آنها به شکل مفید استفاده کند، خیلی عالی است. id software فقط در طول چند دقیقه‌ی اول بازی این موضوع را به خوبی به بازی کن نمایش می‌دهد. تیم سازنده گفته است که کمپین داستانی بازی در حدود 20 تا 30 ساعت خواهد بود. پس از همین الان خود را آماده کنید که روی پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One، یک حمام خون درست و حسابی راه بیندازید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها