خودروهای خودران آینده رفتار عابر پیاده را پیش بینی می کنند

0
547
خودروهای خودران آینده رفتار عابر پیاده را پیش بینی می کنند

محققان دانشگاه میشیگان در حال توسعه سیستم هایی هستند که می توانند به خودروهای خودران آینده برای پیش بینی حرکت و رفتار عابرین پیاده آموزش دهند. این پیش بینی می تواند جلوی تصادفات بسیاری را بگیرد و جان هزاران نفر را نجات دهد.

درک رفتار عابرین پیاده

عابرین پیاده هنگامی که خودرویی را می بینند که با سرعت به سمت شان می آید، به راحتی پریشان شده و نمی توانند تصمیم درست بگیرند. اکنون وظیفه درک تصمیم آنها بر عهده خودروهای خودران قرار گرفته است و این خودروها در آینده ای نزدیک خواهند توانست که رفتار عابرین را درک و پیش بینی کنند.

این موضوع درخودروهای خودران هوشمند در آینده انجام خواهد شد تا راننده نگاه کردن به عابر و تصمیم گرفتن به ترمز و… را بر عهده خودروی خود بگذارد. حقیقت این است که الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند برخی از رفتارهای انسان را همزمان رصد و پیشبینی کنند و این موضوع می تواند در هنگام رانندگی بسیار کاربردی باشد.

طراحی خودروهای خودران آینده با کمک این سیستم چگونه است؟طراحی خودروهای خودران آینده با کمک این سیستم چگونه است؟

در این مطالعه که به عنوان یک شبکه عصبی الهام گرفته از بیومکانیک است که می تواند سیستم های جنبده انسانی را پیش بینی کند. به عبارت ساده تر، وسایل نقلیه با کمک این سیستم می توانند به راحتی در یک خیابان شلوغ رفت و آمد کرده و داده ها را ضبط و ثبت می کنند. این سیستم ها از دوربین، سیستم Lidar و GPS با ویژگی های خودکار سطح 4 برای ضبط کلیپ های ویدئویی کوتاه از حرکات انسان استفاده می کنند. در واقع سیستم جدید طراحی شده خودروهای خودران آینده توسط دانشگاه میشیگان، نه تنها مسیر افراد را رصد می کند، بلکه می تواند حرکات افراد را پیش بینی کرده و بر اساس حرکات افراد حدس بزند آنان چه رفتاری از خود نشان می دهند، یا نشان خواهند داد.

دقت این سیستم بالاتر از موارد پیشین است

این سیستم تقارن بدن افراد و طرز قرار گرفتن پاها و مدل راه رفتن انها را پیش بینی کرده و رفتار را تا میزان درستی پیش بینی می کند. البته هیچ سیستمی تا 100 درصد دقت نخواهد داشت، اما طبق ادعای محققان میشیگان، این سیستم شبکه عصبی که آنها توسعه داده اند، از دیگر تکنولوژی های پیش بینی کننده دقت بیشتری داشته است. میزان خطایی که این سیستم دارد تقریبا بین یک تا کمتر از 6 ثانیه در فاصله 10 سانتی متری تا 80 سانتی متری است. متی جانسون رابرسون، استاد دانشکده معماری دریایی میشیگان بیان کرد که این میزان در روش های مقایسه ای دیگر تا 7 متر بود. با کمک این سیستم راننده بهتر تشخیص می دهد که عابر پیاده تا چه حد نزدیک است و چه رفتاری خواهد داشت.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها