خودروهای کیا و هیوندای مجهز به پنل خورشیدی می شوند

0
1121
خودروهای کیا و هیوندای مجهز به پنل خورشیدی می شوند

خودروهای کیا و هیوندای مجهز به پنل خورشیدی می شوندکالاسودا – هیوندای و کیا اعلام کرده اند که با معرفی پنل های خوشیدی برای خودروها، راهی بزرگ را در پیش گرفته اند.

این دو شرکت قصد دارند که پنل های خورشیدی برای تعدادی خودروی انتخابی معرفی کنند. این پنل ها قادر خواهند بود روی سقف خودرو قرار گرفته و با استفاده از نور خورشید برق تولید کنند.

پنل های خورشیدی از موتورهای احتراق داخلی، باتری های الکتریکی و هیبریدی پشتیبانی می کنند و از طریق نیروی اضافی برای افزایش بهره وری سوخت و حرکت در محدوده استفاده می کنند.

گروه خودروسازی هیوندای در حال توسعه فناوری شارژ خورشیدی برای پشتیبانی از منبع قدرت اصلی خودرو است. پنل ها به اندازه سوخت اصلی خودرو قدرت ندارند، اما نقش حمایتی برای بهبود مسافت پیموده شده و کاهش میزان انتشار کربن در محیط زیست را دارند. پنل های خورشیدی قادر خواهند بود باتری های موتور احتراق داخلی را برای بهبود بهره وری سوخت شارژ کنند.

خودروهای کیا و هیوندای مجهز به پنل خورشیدی می شوند

سه نوع سیستم شارژ خورشیدی

 این گروه در حال کار بر روی سه نوع مختلف از سیستم های شارژ خورشیدی هستند. نسل اول سیستم سقف خورشیدی سیلیکونی، نسل دوم سیستم خورشیدی نیمه شفاف و نسل سوم تابلوهای خورشیدی lid سبک وزن که روی بدنه خودرو قرار می گیرند. قرار است این یکپارچه سازی در مراحل بعد، دارای ویژگی های چون اضافه شدن سقف های متحرک نیمه شفاف شود که قابلیت گردآوری انرژی خورشیدی را خواهد داشت. در واقع در مرحله سوم پنل های خورشیدی در ساختار خودرو یکپارچه می شوند.

حفظ 30 تا 60 درصدی انرژی

اولین نسل از این سیستم ها برای مدل های خودروهای هیبریدی مورد استفاده قرار می گیرد و از پنل های نصب شده بر روی سقف استفاده خواهد کرد. با توجه به شرایط آب و هوایی ، این پنل ها قادرند 30 تا 60 درصد از باتری را در طول روز شارژ کنند. نسل دوم سیستم سقف خورشیدی نیمه شفاف برای وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی استفاده خواهد شد. این پنل ها به یک سانروف پانورامیکی متصل شده و شارژ اضافی باتری را حفظ می کنند.

در نهایت اینکه سیستم سبک وزن خورشیدی برای مدل های سازگار با محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد اما در حال حاضر این پروژه تحت تست و بررسی است. ساختار آن نیز شامل پنل های خورشیدی است که بر روی سقف خودرو قرار می گیرد تا خروجی را به حداکثر برساند. نسل اول این فناوری پس از سال 2019 وارد مدل های انتخابی این خودروها خواهد شد.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها