خودرو برقی شیائومی SU7 MAX با یکبار شارژ ۸۰۰ کیلومتر می‌رود

0
780

در یکی از مورد انتظارترین رویدادهای سال، برند شیائومی پس از مدتها لو دادن و لو رفتن، به طور رسمی اولین خودروی برقی خود را به نام SU7 معرفی کرد.

به گزارش کالاسودا، این خودرو به صورت هجومی تلاش دارد تا با پورشه و تسلا رقابت کند و با بررسی فنی خودرو جدید می‌توان به این نتیجه رسید که توانایی این کار را ممکن است داشته باشد.

خودروی جدید شیائومی در دو مدل SU7 و SU7 Max عرضه می‌شود.

خودرو جدید به باتری 800V Qilin مجهز است که با ۵ دقیقه شارژ تا ۲۲۰ کیلومتر می‌توان با آن طی مسافت کرد.

به گزارش ، همچنین با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان تا ۵۱۰ کیلومتر رفت.

مدل مکس، موتور دوآل دارد که در مجموع ۶۳۷ اسب بخار قدرت با گشتاور ۸۳۸ نیوتن بر متر دارد و صفر تا صدش ۲.۷۸ ثانیه است که بدین ترتیب پورشه تایکان توربو و تسلا مدل اس { نه پلید} را پشت سر می‌گذارد.

رنج خودروی مدل مکس ۸۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ است.

خودرو مدل پایه شیائومی به نام SU7 مخفف Speed Ultra است که وعده می‌دهد یک هیولای عملکردی باشد و موتور با دیفرنسیال عقب را طوری طراحی کرده که خروجی ۲۹۹ اسب بخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتن بر متر را تولید می‌کند.

شتاب صفر تا صد مدل SU7 بیش از ۵.۲۸ ثانیه است و حداکتر سرعتش نیز ۲۱۰ کیلومتر است و برد آن ۶۶۸ کیلومتر با یک بار شارژ تعریف شده است.

خودرو SU7 در ابعاد ۴۹۹۷ میلیمتر طول، ۱۹۶۳ میلیمتر عرض و ۱۴۵۵ میلیمتر ارتفاع تحت عنوان سدان سایز متوسط تا بزرگ تعریف شده و در این زمینه کپی برداری از پورشه تایکان و تسلا مدل اس داشته است.

مقاومت باد خودرو CD 1.195‌ است که کمترین را در بین خودروهای جهان دارد.

{ CD یا ضریب پَسا  Drag coefficient یک کمیت بدون بعد است که در علم دینامیک سیالات و برای محاسبه نیروی پسار وارد بر یک جسم در حال حرکت در یک سیال مورد استفاده است. این کمیت معمولاً با نمادهای cd، cx و cw نمایش داده می‌شود.}

کابین هوشمند SU7 با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵ مجهز به صفحه نمایش مرکزی ۱۶.۱ اینچی با وضوح 3K است. سیستم رانندگی هوشمند روی دو تراشه Nvidia Orin X با قدرت محاسباتی ۵۰۸ ترافلاپ اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی کمپانی مدعی شد آنها در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده یکی از ۵ سازنده برتر خودرو در جهان خواهند شد اما در کوتاه مدت روی رهبری در حوزه رانندگی هوشمند تمرکز خواهند کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها