۵ خودروی برقی برتر ۲۰۲۳

0
649

در این مطلب با ۵ خودرو برقی برتر موجود در بازار در پایان ۲۰۲۳ آشنا می‌شوید.

به گزارش کالاسودا، خودروهای برقی به دلیل برخی مزایا نسبت به مدل‌های بنزینی و دیزلی معمولی، به طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن هستند.

آنها هزینه های جاری مناسب، رانندگی پاسخگو و وسایل نقلیه با فناوری پیشرفته را ارائه می دهند و در خط مقدم پیشرفت‌های فناورانه قرار گرفته‌اند.

با توسعه باتری‌های کارآمدتر و زیرساخت‌های شارژ، وسایل نقلیه برقی برای استفاده روزمره در دسترس‌تر و کاربردی‌تر می‌شوند. در سطح جهانی، در حال حاضر طیف گسترده‌ای از مدل‌های برقی از خودروهای شهری کوچک گرفته تا شاسی بلندهای بزرگت،در دسترس بوده و گزینه‌های متنوعی را برای همه نوع راننده‌ای فراهم می‌کنند.

همان‌طور که جهان به سمت آینده‌ای پایدارتر حرکت می‌کند، خودروهای برقی بخش کلیدی راه حل هستند.

آن‌ها روشی تمیزتر و کارآمدتر برای سفر ارائه می‌کنند.

اکنون اجازه دهید نگاهی به برخی از برترین خودروهای برقی عرضه شده در سال ۲۰۲۳ بیندازیم.

 

یک- تسلا مدل Y

تسلا مدل Y به دلیل عملکرد چشمگیر، ویژگی‌های نوآورانه و محافظت بی نظیرش، برترین خودروی برقی سال ۲۰۲۳ است.

مدل Y با برد تا ۴۵۵ کیلومتر، یکی از دوربردترین خودروهای برقی بازار است. این امر آن را به جایگزینی پیشرفته برای شاسی بلندهایی مانند BMW Audi Q4 e-tron و مرسدس EQB تبدیل می‌کند. مدل Y مجهز به شبکه شارژ جهانی درخشان تسلا است که به رانندگان حین رانندگی اطمینان می‌دهد.

فضای داخلی مدل Y جادار و همه کاره است و فضای کافی برای مسافران و بار فراهم می‌کند. همچنین دارای یک پد شارژ بی‌سیم بزرگ است که می‌تواند دو گوشی را در خود جای دهد و همچنین گزینه‌های پخش موسیقی و سرگرمی از طریق اتصال بلوتوث را دارد. با این حال، فقدان Apple CarPlay یا Android Auto ممکن است برای برخی از کاربران یک اشکال باشد.

صفر تا صد خودرو ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

 

دو- پورشه تایکان

بدون شک، پورشه تایکان به دلیل عملکرد استثنایی، پویایی در رانندگی و کابین زیبای خود در این لیست قرار دارد. مدل سال ۲۰۲۳ ترفندهای نرم افزاری را به همراه دارد که تجربه عالی رانندگی با تایکان را بهبود می‌بخشد و برد و عملکرد آن را افزایش می‌دهد. صفر تا صد مدل Taycan 4S  حدود ۴ ثانیه است و با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، یک خودروی برقی قدرتمند و کارآمد محسوب می‌شود.

برد این خودرو از ۴۳۰ تا ۵۱۱ کیلومتر متغیر است و از شارژ سریع با حداکثر ظرفیت شارژ ۲۷۰ کیلووات پشتیبانی می کند. این امکان، شارژ ۵ تا ۸۰ درصدی را تنها در ۲۳ دقیقه فراهم می‌کند.

تایکان علی‌رغم قیمت بالایی که دارد، انتخاب محبوبی در میان خریدارانی است که به دنبال یک خودروی الکتریکی لوکس با عملکرد استثنایی و دینامیک رانندگی هستند.

 

سه – فورد ماستنگ مک-ئی

کراس اوور برقی ۵ درب که راحت بوده و توانا است و برد خوبی هم دارد.

فورد ماستانگ مک-ئی Mach-E یک شاسی بلند برقی کاربردی با برد تخمینی تا ۵۰۰ کیلومتر است که عملکرد چشمگیر خودروهای اسپرت را با هیجان یک خودروی برقی ترکیب می‌کند و آن را به یکی از برترین خودروی برقی سال تبدیل کرده است.

مدل استاندارد در رنج RWD موتور ۲۶۵ اسب بخاری با صفر تا صد ۶.۹ ثانیه‌ای دارد.

مدل Extended Range AWD موتور برقی دوگانه با ۳۴۶ اسب بخار قدرت دارد و صفر تا صدش ۵.۸ ثانیه است.

مدل GT شتاب واقعی تسلا را داده و صفر تا صدش ۳.۷ ثانیه است.

 

چهار – فولکس واگن ID.4

فولکس واگن ID.4 به دلیل برد قابل توجه، تجربه رانندگی نرم و بی صدا و کاربردی، جزو برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۳ است.

مدل ID.4 Pro Style بردی معادل ۵۱۸ کیلومتر و باتری ۱۳۵ کیلووات دارد  که آن را به گزینه عالی برای سفر طولانی تبدیل می‌کند.

طراحی بیرونی خودرو شیک و مدرن است، در حالی که فضای داخلی جادار است و فضاهای ذخیره سازی هوشمندانه‌ای را ارائه می‌دهد.

با این حال، استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های حساس به لمس ممکن است کمی سخت باشد. خودرو ID.4 به صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک و با انواع باتری‌های 52 یا 77 کیلووات ساعت در دسترس است.

 

پنج – BMW i4

خودرو BMW i4 عملکرد چشمگیر، طراحی پیچیده، تجربه رانندگی عالی و فناوری پیشرفته دارد.

در دو مدل eDrive35 با ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور و eDrive40 با موتور ۳۴۰ اسب بخار با برد ۵۸۹ کیلومترعرضه شده است.

این خودرو دارای فضای داخلی مجلل است و سواری راحتی را ارائه می‌کند.

این باعث می‌شود خودرویی آسان برای کسانی که کیفیت ساخت و فناوری داخل خودرو را در اولویت قرار می‌دهند، باشد.

 

 

آنچه گفته شد انتخاب ۵ خودروی برتر بر اساس عملکرد، برد، امکانات و استقبال کلی بازار در سال ۲۰۲۳ بودند.

چه به دنبال یک خودروی برقی با عملکرد بالا، یک شاسی بلند کاربردی یا یک سدان برقی لوکس باشید، این مدل‌ها بهترین‌ها را در سال ۲۰۲۳ در خود جای داده‌اند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها