دارایی ارزشمند کشور در دانش نهفته است

0
378

کالاسودا_ارزشمندترین دارای کشور ما دانش و اقتصاد دانش بنیان است. این موضوعی است که اخیرا از سوی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مطرح شده است.

دارایی ارزشمند کشور ما ایران، از سوی بسیاری از افراد نفت در نظر گرفته می شود. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید از دید برخی مسئولان دارایی ارزشمند کشور ما دانش است و نفت در رتبه بعدی قرار دارد.

به اعتقاد بسیاری از فعالان عرصه دانش و فناوری برای تشخیص این که ارزشمندترین دارایی یک کشور چیست نیازی به تفکر و تامل وجود ندارد و برای کشوری مثل ایران که در حال توسعه ارزیابی می شود، ارزشمندترین دارایی، دانش است.

سورنا ستاری در آیین گشایش پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به اهمیت صنایع خلاق و فرهنگی به عنوان مزیت بومی و زمینه‌ساز توسعه کشور گفت: صنایع فرهنگی ماحصل تاریخ بیش از ۵هزارساله کشور ما است و اقوام گوناگون با تولید انواع گوناگون محصولات فرهنگی، عشق و نوع‌دوستی خود را نشان داده‌اند. اما در سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از این میراث ارزشمند را به واسطه تکیه به اقتصاد نفتی و منبع‌محور از بین برده‌ایم.

وی با بیان اینکه نوآوری ارزشمندترین دارایی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: ارزشمندترین عنصر زیست‌بوم کارآفرینی نیروی انسانی خلاق است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، نوآوری را ارزشمندترین دارایی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: ارزشمندترین عنصر زیست‌بوم کارآفرینی نیروی انسانی خلاق است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد و دیگر عناصر در کنار یکدیگر این زیست‌بوم را شکل می‌دهد.

رئیس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، با اشاره به حمایت جدی معاونت علمی و فناوری از صنایع خلاق و فرهنگی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی سال جاری معاونت علمی و فناوری، توجه به صنایع خلاق و فرهنگی است و از آن‌جایی‌که تمرکز قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بر شرکت‌های فناوری پیشرفته است، سازوکارهای تکمیلی این معاونت شرکت‌ها و صنایع این حوزه را پوشش می‌دهد.