داستان پر پیچ و خم نظارت بر تاکسی های اینترنتی

0
162

نظارت بر تاکسی های اینترنتی توسط تاکسیرانی قرار است انجام شود اما دولت ایده دیگری در این باره دارد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت و شهرداری در خصوص نظارت بر تاکسی های اینترنتی دچار اختلاف نظر هستند. شهرداری از دستورالعمل نظارت بر تاکسی های اینترنتی مصوبه وزارت کشور بسیار استقبال می کند زیرا در آن دستورالعمل ناوگان تاکسیرانی ناظر تاکسی های اینترنتی شناخته شده است. اما نهادهای مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی در دولت یعنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این نظر موافق نیستند.

این نهادها معتقدند که ناظر سومی باید بر کار تاکسی های اینترنتی نظارت کند که بی طرف باشد و حتی می تواند این ناظر از بخش خصوصی انتخاب شود. علت این نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که گفته می شود، دریافت ارزش ارزش افزوده از ابن کسب و کارها روند مناسبی نیست.

شهرداری معتقد است که شهرداری با پول مردم به وجود آمده و بر این اساس  باید تاکسی های اینترنتی هم درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات برای بهره گیری از این خدمات  پرداخت کنند  تا این پول صرف توسعه شهری شود. اما در مقابل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی ریاست جمهوری معتقد هستند که باید برای مردم مشخص شود که این عوارض دقیقا صرف چه امری می شود.

این نهادها گفته اند اگر این گونه برای مردم اعلام شود که «عمر ناوگان شهری بسیار زیاد است؛ از این رو با توجه به گفته شهرداری هزینه آن باید از کسانی که از این خدمات استفاده می کنند؛ تامین شود تا این منابع مالی صرف بهینه سازی تجهیزات شود و در نهایت منجربه به کاهش آلودگی ناشی از وسایل نقلیه شود، یعنی هزینه ای که از این بخش اخذ می شود صرف نوسازی تجهیزات شود.» قطعا مردم هم راحت تر با این موضوع کنار خواهند آمد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها