دبی تا سال 2025 «تمام چاپ» می شود!

0
4628

کالاسودا_ دبی به زودی به شکل کامل چاپ می شود. این خبری است که اخیرا از سوی برخی از رسانه ها مطرح شده و احتمال می رود چاپ شدن دبی تبدیل به یک موضوع عادی شود.

ماجرای چاپ شدن دبی چیست؟

ساختن لگو و اسباب بازی از روی یک شهر موضوعی عادی است، اما ماجرای ساخت شهر با کمک ابزارهای پرینت موضوعی ساده نیست.

این ماجرا را وب‌سایت نشست جهانی اقتصاد اعلام کرد که دبی طی هفت سال آینده ساختمان‌های جدیدش را با پرینتر سه‌بعدی خواهد ساخت.

قوانین شهرداری دبی برای ساخت شهر جدید

شهرداری دبی قانون جدیدی وضع کرده که بر اساس آن از سال 2025 حدود 25 درصد از ساختمان‌های جدید این شهر با پرینتر سه‌بعدی ساخته می شوند .

اما مسئه این است که این نوع شهرها بازخورد مناسبی خواهند داشت یا خیر.به نظر می رسد این نوع اقدامات می توانند در آینده دبی نقشی مثبت ایفا کنند.

اشتغالزایی و فناوری

رشد فناوری در دبی زمینه ساز اشتغالزایی می شود. درواقع بنیاد آینده دبی معتقد است همزمان با توسعه فناوری می توان به رشد 70 درصدی استخدام نیروی انسانی و  کاهش 90 درصدی هزینه‌ها شود. بنیاد آینده دبی سازمان مسئول ساخت کلان‌شهری است که قطب فناوری خاورمیانه خواهد شد.

برخی از افراد علاقه مند به دنیای فناوری می گویند اکنون زمان مناسبی برای شرکت در چنین پروژه هایی نیست. به خصوص با توجه به وضعیت فعلی فناوری‌های چاپ سه‌بعدی در ساخت ساختمان. اما برخی دیگر معتقدند این یک طرح عالی است.

این طرح از چه زمانی آغاز می شود ؟

احتمال می رود این طرح تا سال 2019 آغاز شود. در مرحله اول آن فقط دو درصد از ساختمان‌های جدید با چاپگر سه‌بعدی ساخته خواهند شد.

_ شرکت‌های عمرانی می‌توانند تمامی امکانات شهری را نیز پرینت سه بعدی بگیرند

_ پیش بینی می شود دولت برای ساخت این خانه ها مشکلی نداشته باشد چرا که در زمینه تامین کارگر با مشکلی رو به رو نیست

_احتمال می رود این طرح بتواند به  ساخت‌وسازی  پایدارتر و کارآمدتر از ساخت‌وساز سنتی کمک کند

نظر شما چیست؟این طرح می تواند گزینه مناسبی برای بازسازی شهرها باشد؟ اساسا آیا شهرهای هوشمند یا چاپی گزینه هایی قوی تر از گزینه های رایج هستند یا خیر ؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید