درخشش یوتیوب در نتایج مالی گوگل، حرکت کند سرویس ابری

0
301

شرکت مادر گوگل برای اولین بار جزئیات  کسب وکارهای یوتیوب و سرویس کلود خود را منتشر کرده است، زیرا روند تبلیغاتی این شرکت همچنان کند است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از BBC، شرکت آلفابت اعلام کرد که فروش آگهی‌های یوتیوب در سه ماه گذشته 2019 با 31 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 4.7 میلیارد دلار رسیده است. درآمد کلی شرکت آلفابت نیز نسبت به سال گذشته به 64 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در حالی که یوتیوب به سرعت در حال رشد است، کسب و کار ابری آلفابت از رقبا عقب مانده است. سال‌هاست که این کسب و کار به دلیل نگرانی سرمایه گذاران و تنظیم کننده ها، ارقام درآمدی خود را منتشر نمی‌کند. هنگامی که ساندار پیچای سال گذشته به عنوان مدیر عامل شرکت آلفابت منصوب شد، این سیاست تغییر یافت اما هنوز ارقام سود برای واحدهای جداگانه منتشر نشده است.

شرکت آلفابت بیان کرد که این درآمد 2.6 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم بوده که در مقایسه با درآمد 10 میلیارد دلار آمازون رقم کمی محسوب می‌شود. این در حالی است که این رقم به سرعت در حال رشد است و نسبت به سال پیش بیش از 50% افزایش داشته است اما هنوز تا رسیدن به استانداردهای مالی فضای ابری دنیا فاصله دارد.

شرکت آلفابت و دیگر شرکت‌ها با شارژ شرکت‌ها برای میزبانی داده هایشان از راه دور، از محاسبات فضای ابری درآمد کسب می‌کنند، به جای اینکه در خود شرکت سرور را حفظ کنند.

با این حال وظیفه اصلی کسب درآمد بر عهده موتور جستجو و یوتیوب است و درآمد تبلیغاتی گوگل با 17% افزایش به 27.2 میلیارد دلار رسیده است.

شرکت آلفابت اعلام کرده است که سود سه ماهه این شرکت تقریبا به 10.7 میلیارد رسیده که در مقایسه با سال قبل 19% افزایش یافته است. پیچای بیان کرده است که یوتیوب اکنون حدود 2 میلیون مشترک پرداختی دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها