هاروارد اجازه سخنرانی به فروشندگان جاسوس افزار را نداد

0
582

دانشگاه هاروارد سخنرانی افرادی که مشکوک به فروش جاسوس افزار بودند و قرار بود حول مسئله امنیت دیجیتال صحبت کنند را کنسل کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، مرکز شورنشتاین هاروارد برای آموزش امنیت دیجیتال و آزار اذیت خبرنگاران زن،  با فروشندگان جاسوس افزار وارد مذاکره شده بود. اما به محض مطلع شدن این جلسه را کنسل کرد.

این رویداد به عنوان راهی برای یادگیری خبرنگاران زن در مورد تهدیدات امنیت سایبری کنونی به رهبری ژولیت کایم و نانسی گیبس ، دو چهره برجسته در انجمن حقوق دیجیتال در مدرسه حقوق هاروارد برگزار می‌شد.

اما ما یکشنبه شب ، خبرنگاران و روزنامه نگارانی که ثبت نام خود را در این رویداد آموزشی تکمیل کرده بودند، یک پیام ناگهانی و غیرمنتظره دریافت کردند. در این پیام آمده است: “از علاقه شما به برنامه ریزی وبینار 6 فوریه” متشکریم. متأسفانه ، این رویداد لغو شده است.”

در این ایمیل اطلاعاتی  درباره دلیل لغو این رویداد ارائه نشده است ، اما مربوط به یک مورد غیرمنتظره در رزومه کایم است. او به عنوان مشاور گروه NSO ، یک فروشنده مشهور جاسوسی خدمت کرده بود که با چندین هک علیه روزنامه نگاران در کشورهایی مانند عربستان سعودی ، قزاقستان و بحرین مرتبط بوده است.

اخیرا NSO عناوینی را برای گزارش تهیه کرده بود که شرکت جاسوس افزار Pegasus را به هک سال 2018 جف بزوس مدیر آمازون مرتبط کرده است که در آن هک عکس‌ها و تکست‌های شخصی او لو رفت. NSO هر گونه دخالت در این هک را تکذیب کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها