دروغ سیزده بدری برندهای فناوری چه بود؟

0
603

کالاسودا – دروغ اول اوریل که چند سالی است در کشور ما با نام دروغ سیزده بدری نیز شناخته میشود، یکی از مراسم و شوخی هایی است که اول ماه آوریل در بسیاری از کشور ها برگزار میشود.

رسانه های معروف و برندهای بزرگ نقش زیادی در شایعه پراکنی در این روز دارند. برای مثال شرکت گوگل در ۱ آوریل ۲۰۱۳ امکان جدیدی را تحت عنوان google nose منتشر کرد، در واقع قرار بود گوگل nose هر بویی را توسط تلفن همراه و رایانه ایجاد کند و کاربران قادر به بوییدن آن باشند.

 امسال در ۱ آوریل ۲۰۱۸ ویدئویی در اینترنت دست به دست شد که در آن ادعا شد که شرکت سوپرسل در حال طراحی قابلیت بازی کردن کلش آو کلنز با ذهن است. نمونه های دیگر از دروغهای اول اوریل امسال را در زیر مشاهده میکنید.

دروغ شرکت نیانتیک

شرکت سازنده بازی پوکمون گو اعلام کرده که در حال طراحی موتور گرافیکی جدید برای بازیهای واقعیت افزوده خود است که برای گرافیکهای ۸ بیتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توپ اسپرینت

دروغ شرکت مخابراتی اسپرینت در خصوص توپی به نام Sprint magic Ball بود، توپ فوتبالی که همانند یک شبکه سلولی اینترنت دار هر لحظه همراه شماست.

اسکرین شکسته Yelp

شرکت یلپ نیز در اقدامی جالب، سبب شد که کاربران فکر کنند گوشی آنها شکسته است! بدین ترتیب که کاربران یلپ هنگام باز کردن صفحه اپلیکیشن، اسکرین گوشی خود را به گونه ای دیدند که گویا ترک برداشته و شکسته است. در زیر آن نوشته ای با این مضمون آمده بود که گوشی شما حتی در روز اول آوریل به تعمیر نیاز دارد!

 

کنترل تلویزیون با جوراب روکو!

شرکت تولید کننده ستاپ باکس های Roku ، نیز در اقدامی جالب  ویدئویی منتشر کرد که در آن با پوشیدن جورابهای هوشمند روکو میتوانید تلویزیون هوشمند خود را از راه دور کنترل کنید و شبکه های را عوض کنید. این جوراب که بر اساس حرکت پاها و انگشتان حرکت میکند میتواند پاهای شما را نیز گرم کند!

جاروبرقی لگو

محصول دروغین شرکت لگو جارو برقی ای به نام Vacusort بود که قادر به جمع آوری تکه های لگویی است که بچه ها روی زمین ریختند. البته قابلیت منحصر به فرد این جاروبرقی این است که نه تنها میتواند این لگوها را جمع اوری کند بلکه آنها را بر اساس رنگ و شکل طبقه بندی کرده و آلودگیهایش را نیز تمیز خواهد کرد!

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید