در این خودرو می‌توانید حین رانندگی بخوابید!

0
1340

کالاسودا – ولوو خودرویی تمام خودکار طراحی کرده است که به شما اجازه می‌دهد طی سال آینده حین مسافرت از پشت رل به فضای کابین رفته، غذا بخورید، فیلم ببینید یا بخوابید.

اتومبیل های خودران که از پروژه DARPA به خیابان ها امدند، بسیار سریعتر از آنچه تصور می‌شود، مورد محبوبیت قرار گرفتند و به نظر می‌رسد طی چند سال آینده میزان استقبال و خرید از آنها نیز چند برابر شود. شاید در آینده ای نزدیک بسیاری از کامیون دار از خود بپرسند که آیا من نیز می‌توانم چنین خودروی خودکاری در سالهای اینده داشته باشم؟

ولوو نسبت به دیگر رقبا تعهد بیشتری به مفهوم خودروهای خودران دارد و خودروهایی از این دست که در سطح ۴ هستند، را تا سال ۲۰۲۱ برای خرید روانه بازار خواهد کرد که مورد استفاده تمام مردم قرار گیرد. اما سطح ۴ به معنای چیست؟ این سطح به معنای کاملا خود مختار بودن وسیله نقلیه نیست، بلکه به این معنی است که بخش عمده ای از فرایند راندن و مسائل مرتبط به آن به طور خودکار انجام می شود.

این سرویس به زودی به نام Highway Assistant ، اساسا همان چیزی است که مردم از سیستم خودکار رانندگی تسلا نیز انتظار دارند. اما امنیت این سیستم بالاتر از موارد پیشین است. به طوری که این سیستم شما را مطمئن می کند که کار را به او سپرده و به کابین رفته، فیلم ببینید، استراحت کنید و غذا بخورید.

هنریک گرین معاون ارشد تحقیق و توسعه به سایت جالوپنیک بیان کرده است که این خودرو فقط در جاده ها و بزرگراههای با کیفیت و استاندارد که نقشه برداری شده و دارای امنیت هستند قابل راندن است. رویکرد ولوو در اینجا جذاب است و سبب می‌شود که به عنوان کیسی امن در وسایل نقلیه مورد توجه قرار بگیرد.

در حال حاضر اکثر خودروسازان سیستم های نیمه اتوماتیک را در خودروهای خود راه اندازی کرده اند که نمونه ای آنها را میتوان به تسلا اشاره کرد که لازم است در ۹۹ درصد موارد راننده ای پشت فرمان بنشیند تا سیستم های نظارتی و اخطار به موقع را شناسایی کرده و رفع کند.

آنچه ولوو در حال انجام آن است، دارای ۷۰ درصد اختیار به خودرو است، یعنی در واقع نیاز نیست که راننده در تمام مواقع پشت فرمان بنشیند. برای بدست اوردن این استقلال کامل، نیاز است که اهداف امنیتی کاملا شناسایی و پوشش داده شوند. دارا بودن یک سیستم امنیتی قوی در چنین مواردی حرف اول را می‌زند، چرا که ممکن است فردی که پشت فرمان می‌نشیند در شرایط مساعدی از نظر روحی نباشد و دارای ذهنی مشوش، خسته یا مست باشد.

سیستم Highway assist یا کمک بزرگراه ابتدا در خودروی صندوقدار XC90 ولوو طراحی و اعمال شد که هزینه زیادی را نیز برای این شرکت در پی داشت. با این حال ولوو می‌خواهد با کاهش هزینه های سخت افزاری، مدلهای ارزان تری تولید کند که به رانندگان کمک کند رانندگی راحت تری داشته باشند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها