دستبند الکترونیک برای زنان زندانی

0
411
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-06-26 04:58:13Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

زنان زندانی برای برگشتن به خانه شان با استفاده از تکنولوژی کنترل می شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دستبند الکترونیک تکنولوژی است که در سال های اخیر مزایای زیادی برای مجرم و دستگاه قضا ایجاد کرده. این فناوری هم به مجرم کمک می کند که از آزادی خود لذت ببرد هم به دستگاه قضا کمک می کند ضمن کنترل مجرم از تعداد زندانیان خود بکاهد. حالا دستبند الکترونی قرار است به زنان زندانی هم کمک کند.

در این باره، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اعلام کرده که از دستبند الکترونیک برای زنان زندانی استفاده می شود.

طبق گفته او، معاونت پیشگیری و اجتماعی قوه قضائیه در خصوص موضوع دستبندهای الکترونیک و حمایت از آن با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای امضا کرده که بخشی از هزینه‌ها را معاونت زنان تأمین کند و مابقی را قوه قضائیه برعهده بگیرد.

براساس اعلام ابتکار، در حال حاضر این طرح در ۱۴ استان اجرایی شده ولی متأسفانه تعداد کمی از استفاده‌کنندگان این طرح را زنان تشکیل می‌دهند. تأکید معاونت بر این است که زنان بیشتری بتوانند از این طرح استفاده کنند مخصوصاً مادران، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

چه کسانی از دستبند الکترونیک استفاده می کنند؟

قاعدتا همه زنان زندانی شامل طرح استفاده از دستبند الکترونیک نخواهند بود و در انتخاب این زندانی ها، عوامل بسیاری مد نظر خواهد بود. بسته به نوع جرم و مدت محکومیت و شرايط مجرم می تواند متفاوت باشد. تشخیص این امر بر اساس نوع جرمی که فرد مرتکب شده بر عهده مسولان ذی ربط می باشد اما قطعا شامل حال مجرمینی که مرتکب جنایت هایی نظیر قتل، آدم ربایی و امثالهم شده اند نمی شود. و  با توجه به هدف این طرح که به نحوی حمایت از کیان خانواده و جلوگیری و کاهش آسيب های احتمالی که در نبود مادر فرزندان را تهدید می کند است انتظار می رود در وهله نخست شامل زنانی شود که فرزند دارند و در نبود مادر فرزندان بی سرپرست شده اند و یا سرپرست مناسب ندارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها