دستیار صوتی گوگل در گیرنده های تلویزیونی Roku

0
470

کالاسودا – شرکت گوگل با همکاری Roku اعلام کرده است که قابلیت دستیار صوتی خود را به دستگاه های ستاپ باکس و گیرنده های تلویزیونی این شرکت آورده است.

یکی از مواردی که اخیرا وارد این عرصه شده و در حال رشد و گسترش چشمگیر است گیرنده ‌های دیجیتالی یا همان ستاپ ‌باکس‌ها هستند. این دستگاه‌ها به تلویزیون وصل می‌ شوند و با اتصال به اینترنت سیگنال‌ های منبع خارجی را دریافت و از طریق تلویزیون یا دیگر دستگاه ‌های نمایشی پخش می‌ کنند.

درواقع شما با استفاده از این دستگاه می ‌توانید موبایل یا لپ‌ تاپ خود را از طریق تلویزیون مشاهده کنید و این امر باعث شده این دستگاه‌ ها از تلویزیون ‌های هوشمند محبوب‌ تر باشند. با این دستگاه‌ ها تلویزیون فقط نقش یک نمایشگر را ایفا می‌ کند و در واقع کار اصلی برای پخش محتوا را این ستاپ ‌باکس ‌ها انجام می‌ دهند.

بهبود و پیشرفت ویژگی ها

شرکت روکو نیز در حال حاضر این دستگاه های استریم انلاین را ارائه می کند و سعی در بهبود و پیشرفت آنها دارد. به همین جهت روکو با همکاری گوگل قابلیت دستیار صوتی را به دستگاه های استریم و تلویزیون های خود اورده است تا کاربران بتوانند بافرمان صوتی این دستگاه ها را از راه دور کنترل کنند. این کار موجب استفاده گسترده از این ستاپ باکس ها خواهد شد.

روکو از تمام دستگاه‌ های ستاپ باکس موجود اپلیکیشن ‌های بیشتر و جست ‌و جوی قوی ‌تری دارد و همچنین تنظیمات  آن نسبت به دیگر دستگاه ها پیچیده تر است. یکی از تفاوت‌هایی که روکو با مدل قدیمی خود دارد، حذف کردن پورت شبکه است. این دستگاه یک ریموت بسیار خوب هم دارد که نیازی نیست برای کار با دستگاه به دنبال گوشی اندرویدی یا آیفون خود بگردید.

یک ویژگی خوب دیگر این دستگاه این است که می‌توانید هدفون را به موبایل خود وصل کنید و دستگاه را در حالت خصوصی(Private) قرار دهید تا صدا از هدفون برای شما پخش شود. در کنار همه این ویژگی های خوب، Roku اکنون به دستیار صوتی گوگل یعنی گوگل اسیستنت نیز مجهز شده است. کاربران با کمک این دستیار صوتی قادر به پخش موزیک و ویدئو، فراخوانی برنامه ها و جست و جو برای محتوا هستند. صاحبان تلویزیون روکو از این پس می توانند تلویزیون خود را با کمک دستور صوتی خاموش و روشن کنند، صدای آن را کم و زیاد کنند، کانال را تغییر دهند و بین برنامه ها بچرخند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها