پتنتی عجیب از موقعیت دوربین در گوشی: دوربین سلفی پاپ آپ!

0
753
پتنتی عجیب از موقعیت دوربین در گوشی: دوربین سلفی پاپ آپ!

یکی از راه هایی که امروزه بسیاری از شرکت ها سعی در تمایز آفرینی آن هستند، طراحی دوربین سلفی است تا فضای بیشتری بالای صفحه نمایش قرار گیرد.

این به این معنی است که جلوی گوشی می تواند 100 درصد صفحه نمایش باشد، در حالی که با باریک شدن طراحی گوشی ها، بخشی از سنسورها و دوربین به صفحه اصلی راه پیدا کرده است. اکنون شرکت ها به دنبال پیدا کردن راهی برای انتقال این موارد به کناره ها هستند که پاپ اپ شدن دوربین سلفی یکی از این راه هاست. ایسوس نیز اخیرا پتنتی از این موضوع منتشر کرده است.

مالک این پتنت کدام شرکت است؟

تاکنون شرکت هایی مانند اوپو و وایو نیز چنین طراحی هایی را اتخاذ کرده بودند. حتی اسنشال نیز مالک پتنتی مشابه این سیستم است. شاید با خود فکر کنید که وایو اولین شرکتی است که از این ایده بهره برده است، اما اخیرا اندی رابین، خالق اندروید در توییتی بیان کرد که پتنت دوربین سلفی پاپ آپ به کمپانی اسنشال تعلق دارد. در واقع آنها می 2016 پتنتی تحت عنوان «ماشین و راهی برای به حداکثر رساندن فضای صفحه یک دستگاه موبایل» را ثبت کرده ‌اند. و اکنون نوبت ایسوس است و این شرکت نیز به این جریان در طراحی دوربین سلفی پاپ آپ پیوسته است.

طرح های مختلف برای پتنت دوربین سلفی پاپ آپ

بر طبق پتنت اخیر ایسوس، به نظر می رسد که این گوشی جدید دارای یک صفحه پاپ آپ باز شونده است که گوشی ای را معرفی می کند که یک دوربین بازشونده در بالای سطح گوشی دارد. برای پتنت سه نوع مختلف طراحی و اندازه های مختلف پاپ اپ را نشان می دهد، در حالی که در یکی از آنها یک دوربین تقریبا تمام عرض گوشی هوشمند را می گیرد.طرح های مختلف برای پتنت دوربین سلفی پاپ آپ

وزن سنگین تر، گوشی کوچکتر؟

نقدهای مثبت و منفی زیادی برای این طرح ها وجود دارد، در طرح کوچکتر از مواد کمتری برای صفحه پاپ آپ استفاده می شود و گوشی سبک تر است، اما در طرحی که صفحه باز شونده تمام عرض گوشی را می گیرد، احتمالا با گوشی سنگین تری مواجه خواهیم بود. با این حال ضعف این گوشی این است که به دلیل همین پنجره پاپ آپ برای دوربین سلفی، احتمالا اندازه های کوچک تری خواهد داشت تا وزن آن را تعدیل کند و این می تواند منجر به استفاده از مواد سبک تر و بدنه ضعیف تر این گوشی شود. مدل های بزرگ تر که پتنت آن ارائه شده است هم از نظر طراحی و پیاده سازی جذاب نیستند و باید دید آیا ایسوس در نهایت چنین طرحی را ارائه می کند یا بی خیال ان می شود؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها