تبدیل ایده های آنالوگ به دیجیتال با دوربین فوجی فیلم X-pro3

0
708
تبدیل ایده های آنالوگ به دیجیتال با دوربین فوجی فیلم X-pro3

دوربین فوجی فیلم X-pro3 یکی از دوربین هایی است که با عکاسی در حالت HDR می تواند ایده های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کند. fujifilm رسما جدیدترین نسل از دوربین پرچمداران سری X خود یعنی X-Pro3 را رونمایی کرد.

ویژگی های و مشخصات دوربین فوجی فیلم X-Pro3

دوربین فوجی فیلم X-Pro3 جدید در نگاه اول شبیه X-Pro2 2016 است ، زیرا دارای همان ابعاد اساسی و طراحی مشابه و یکپارچه سازی با سیستم عامل است. اما اگر دقیق تر به این دوربین نگاه کنید، یا فقط دوربین را یک بار بچرخانید خواهید دید که فوجی فیلم یک تجربه مشابه را در دوربینی دیجیتال تکرار خواهد کرد.

از دوربین های X-Pro همواره به عنوان “دوربین عکاسی” یاد می شود، زیرا آنها بسیاری از کنترل های دستی و دایل ها را ارائه می دهند و از نحوه کار ردیاب های فیلم تقلید می کنند. دوربین های این سری در بین عکاسان خیابانی محبوب هستند ، اما همچنین در جشن عروسی و رویدادها نیز بسیار استفاده می شوند.  دوربین X-Pro3 1699.99 دلار بوده و قیمتی بیشتر از دو مدل قبلی با یک صفحه نمایش جدید دارد.

ویژگی های و مشخصات دوربین فوجی فیلم X-Pro3

عکس های HDR

در عین حال ، ویژگی های جدید دیگری را نیز به همراه می آورد که قبلاً هیچ دوربین فیلمبرداری یا حتی دوربین دیجیتال به آن دست نیافته است. این دوربین یکپارچه سازی با سیستم عامل دارد که می تواند عکس های HDR را بدون نیاز به پردازش پس از آن عکسبرداری ارائه دهد.

جنس بدنه

بیشترین تغییراتی که در X-Pro3 وجود دارد در پشت دوربین است ، اما در قسمت های دیگر نیز چند نکته قابل توجه نیز وجود دارد. برای شروع ، باید گفت که فوجی فیلم در این دوربین برای دوام بهتر از منیزیم مهر شده به تیتانیوم آسیاب شده برای صفحات بالا و پایین دستگاه استفاده کرده است. (شاسی بلند دوربین همچنان از جنس منیزیم است.)

از این گذشته ، دو گزینه رنگی  برای این دوربین وجود دارد که برای دوام بهتر آنها ، دارای یک پوشش مخصوص به نام DuraTect است. فوجی فیلم می گوید: این فرآیند پلاسمای سرد ، که با عبور جریان از طریق هیدروژن و گاز کربن برای پوشش تیتانیوم انجام می شود ، پرداخت کاری نهایی بدنه دوربین را بسیار سخت تر از تیتانیوم خالی یا حتی فولاد ضد زنگ می کند. این موجب می شود که دوربین در برابر آسیب و خراش مقاوم تر عمل کند.

عکس های HDR

سنسورهای داخلی

به جز این مورد مشخصات X-Pro3 با مدلهای اخیر  فوجی فیلم مطابقت دارد. مانند X-T3 ، از یک سنسور 26.1 مگاپیکسلی X-Trans4 و موتور تصویربرداری چهار هسته ای X-Processor 4 بهره می برد. Fujifilm هنوز به تعداد کل نقاط فوکوس اتوماتیک اشاره نکرده است ، اما گفته است که AF در تاریکی نزدیک -6 EV عملکرد خواهد داشت و از این نظر مطابق دوربین تمام قاب Z 6 نیکون عمل می کند. مانند X-T3 و سایر مدلهای X-Trans4 ، ، با محدوده ISO 160-12،800 یا 80-51،200 (گسترش یافته) در نور کم نیز به خوبی عکسبرداری می کند .

سنسورهای داخلی

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها