دوربین های 360 درجه خودروها چه مزیتی برای رانندگان فراهم می کنند؟

0
543
دوربین های 360 درجه خودروها چه مزیتی برای رانندگان فراهم می کنند؟

تسلا نیز مانند بسیاری از خودروهای مدرن، تکنولوژی استفاده از دوربین های 360 را به خودروهای خود آورده و با کمک دوربین هایی که دور تا دور خودرو قرار می گیرند به کمک رانندگان و امنیت بیشتر آنها حین رانندگی آماده است. به همین بهانه نگاهی به این فناوری خودرو می اندازیم.

دوربین 360 درجه چیست؟

این دوربین ها در اطراف خودرو و مکان هایی مانند زیر سپر عقب و جلوی خودرو، زیر آینه بغل ها و پشت خودرو متصل می شوند تا نمایی 360 درجه از حرکت برای راننده فراهم کنند. مزیت این دوربین ها خصوصا در هنگام ترافیک و سبقت گرفتن و فاصله با خودروهای دیگر و جلوگیری از تصادفات مشهود است. همچنین می توانید از این دوربین ها در هنگام پارک کردن یا خارج شدن از پارکینگ استفاده کنید تا تسلط بیشتر بر محیط اطراف خود داشته باشید. این دوربین ها متصل به نمایشگری در داخل خودرو هستند که با کمک آن می توان اقدام به تغییر زاویه هر کدام از این دوربین های با کیفیت بالا کرد.

دیگر مزیت دوربین های 360 درجه چیست؟دوربین های 360 درجه می توانند در آینده ای نزدیک به ترند روز دنیای خودرو تبدیل شوند

دوربین های 360 درجه می توانند در آینده ای نزدیک به ترند روز دنیای خودرو تبدیل شوند و با کمک ارائه یک تصویر پانوراما از بروز تصادفات احتمالی خودداری کنند. این دوربین ها دید وسیع تری به راننده می دهند و از طریق ارتباط سیمی به مانیتور داخل کابین راننده متصل می شوند. معمولا کیفیت این دوربین ها بالاست و رزولوشن8 مگاپیکسلی با لنزهای دو گانه و چندگانه خواهند داشت تا بتوانید محیط اطراف خودرو را به صورت سه بعدی تماشا کنید. آنها خاصیت ضدآب هم دارند تا در روزهای برفی و بارانی دچار مشکل نشوند.

خودروهای اتوپایلوت تسلا این ویژگی را دارند؟

اکنون ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در یک توئیت این ویژگی را در خودروهای خود نیز تائید کرده است. ماسک اعلام کرده است که ویژگی Sentry Mode به زودی برای همه خودروهای اتوپایلوت و پیشرفته تسلا ارائه خواهد شد. این بدان معنی است که این ویژگی در تمامی خودروهای جدید تسلا که با سخت افزارAutopilot 2.5 ارائه می شود در دسترس خواهد بود. این سخت افزار در حال حاضر امکان ارائه نمای 360 درجه در محدوده دوربین را ایجاد می کند.

جزئیات دیگری در مورد این ویژگی فعلا از جانب تسلا منتشر نشده است که آیا این دوربین 360 درجه همیشه روشن است یا تنها زمانی روشن می شود که به خودرو ضربه ای وارد می شود. باید دید این ویژگی چه زمانی عرضه می شود و جزئیات دیگر در این خصوص را ایلان ماسک در آینده ای نزدیک ارائه خواهد کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها