دکتر رامین گلستانیان مدیر علمی مرکز ماکس پلانک آلمان شد

0
1118
دکتر رامین گلستانیان مدیر علمی مرکز ماکس پلانک آلمان شد|کالاسودا

دکتر رامین گلستانیان مدیر علمی مرکز ماکس پلانک آلمان شد|کالاسوداکالاسودا_دکتررامین گلستانیان ، چهره سرشناس فیزیک  و نظریه پرداز شناخته شده بین المللی ، از سوی هیئت امنای موسسه پژوهش ماکس پلانک به عنوان مدیریت این مجموعه انتخاب شد .

خوش بختانه و یا متاسفانه ،ایران ، چهره های لژیونر پر شماری در عرصه علم و فناوری در خارج از مرزهای کشور دارد . چهره هایی که از پزشکی تا زیست شناسی و از فیزیک تا شیمی در عرصه بین الملل ، موفق هستند، با این وجود ، بسیاری از ما نسبت به این چهره ها شناخت کافی نداریم و ارزش آنان را نمی دانیم .

دکتر رامین گلستانیان یکی از این چهره هاست که گرچه تحصیلات دانشگاهی خود را از یک دانشگاه داخلی(دانشگاه علوم پایه زنجان و دانشگاه صنعتی شریف تهران ) آغاز کرد ، اما پس از آن از کشور مهاجرت کرد و ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبری چون آکسفورد پی گرفت . این در حالی است که دکتر گلستانیان به سبب نو اوری ها و دستاوردهای ارزشمند خود موفق به کسب جایزه برترین دانش‌آموخته شناخته‌شده جهانی در مراسم گرامیداشت ۵۰ سالگی دانشگاه صنعتی شریف شده‌است.

اکنون این چهره ارزشمند به عنوان  مدیرعلمی فیزیک مواد زنده در موسسه ماکس پلانک آلمان انتخاب شد. گفتنی است هدایت و راه‌اندازی این بخش از پژوهشکده  طی سال جاری میلادی انجام خواهد شد.جالب است بدانید دکتر گلستانیان ، دوره PHD را در موسسه فیزیک نظری کاوالی در دانشگاه کالیفرنیا سانتاباربارا گذراند. و افزون  بر تدریس در دانشگاه‌های معتبر اروپایی نظیر دانشگاه آکسفورد و دانشگاه شفیلد، جوایز معتبر بسیاری از جمله پیرژیل دوژن از مجله فیزیک اروپا در سال ۲۰۱۷ و هال‌وک از انجمن مشترک فیزیک فرانسه و انگلستان در سال ۲۰۱۴ را دریافت کرده است.