مدیریت آهنگ ها در مرورگر؛ دکمه اختصاصی پخش موسیقی برای مرورگر Canary

0
348
مدیریت آهنگ ها در مرورگر؛ دکمه اختصاصی پخش موسیقی برای مرورگر Canary

گوگل در حال آزمایش یک دکمه Play برای قسمت تولبار مرورگر کروم نسخه canary برای راحت کردن پخش و متوقف کردن موسیقی است.

دکمه اختصاصی پخش آهنگ در مرورگر

این دکمه در نوار ابزار کروم فعال خواهد شد و به کاربران اجازه می دهد تا ویدئو یا موسیقی پخش شده در یک تب را مدیریت کرده وآن را پخش یا مکث کنند. این ویژگی که گوگل نام آن را global media control نامیده است، در حال حاضر در مرورگر کروم Canary تست شده است. پس از فعال کردن این ویژگی در کنار فیلد URL می توانید آنچه که در حال پخش است به صورت برجسته تری مدیریت کنید، حتی اگر در یک برگه دیگر قرار داشته باشد.

پشتیبانی از سایت های مالتی مدیا

طبق گفته تسترها، ویژگی دکمه play کروم تقریبا از تمام وبسایت ‌های حاوی فایل ‌های مالتی مدیا (مثل اسپاتیفای، ویمئو و پادکست ‌های موجود مانند اپل و سایت های یوتیوب و …) پشتیبانی به عمل می‌ آورد  و با کمک آن به راحتی می توانید ویدئو یا موسیقی در حال گوش دادن خود را به جلو و عقب برده و یا آن را متوقف کنید. البته اگر چندین تب وسایت های مرتبط با موسیقی باز کرده باشید، این ویژگی برای جلوگیری از مختلط نشدن صداها، تنها محتوای موسیقی تب اول را اجرا می کند. اگر مرورگر Canary دارید، شما هم می توانید این ویژگی را به صورت تستی انجام دهید.

نحوه فعال کردن ویژگی Play کروم

نحوه فعال کردن ویژگی Play کروم

اگر مرورگر Canary را نصب کرده و قصد دارید دکمه Play کروم را تست کنید، باید آدرس /chrome://flags را در مرورگر  خود وارد کرده و Global Media Controls را جستجو کنید. وقتی نتایج ظاهر شدند، حالا قادر به فعالسازی دکمه پلی کروم خواهید بود. پس از این کار نیاز است مرورگر را یک بار ببندید و مجددا اجرا کنید تا دکمه پلی در کنار نوار آدرس برایتان ظاهر شود.

از این پس هر زمان که موسیقی یا ویدئویی گوش دهید، این ویژگی امکان مدیریت اهنگ را به شما می دهد. این ویژگی می تواند ویژگی ای کاربردی برای علاقه مندان به موسیقی باشد، اما تاریخ ارائه رسمی و عمومی آن فعلا مشخص نشده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها